چین خوردگی در زمان در بازار کتاب

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران؛ رمان چین خوردگی در زمان نوشته مادلین لنگل و با ترجمه ای از فریده خرمی، به وسیله نشر پیدایش به کتاب فروشی ها راه یافت. این کتاب که برنده مدال نیوبری است، در بخش کلاسیک های خواندنی این نشر منتشر شده است.

چین خوردگی در زمان در بازار کتاب

خانمِ چیه، خانمِ کیه، خانمِ کدومه، چیز سیاه، چین گذر، پیشگوی شنگول، مرد چشم قرمز، ستون شفاف، آن، صفر مطلق، خاله دیوی و احمق ها و ضعیف ها از بخش های این کتاب به تعداد می آید.

در بخشی از چین خوردگی در زمان می خوانیم: سایه ای روی ماه افتاد یا ماه خیلی ساده از میان رفت و ناغافل مثل شمع کاملا خاموش شد؟ هنوز صدای برگ ها می آمد، خش خشی ترس خورده و ترسناک. تمام نورها ناپدید شدند. تاریکی مطلق بود. ناگهان باد بند آمد و تمام صداها بی صدا شدند. مگ احساس کرد که کالوین را از او جدا نموده اند. دستش را که دراز کرد، انگشت هاش به جیزی نخورد.

در توضیحی بر این کتاب آمده که یک شب، مگ موریِ سیزده ساله با همسایه جدیدشان، خانم چیه آشنا می گردد. خانم چیه از مسایل عجیب و غریبی برای مگ و از چین گذر(مفهومی که مگ معنی اش را بعدها درک می نماید) حرف می زند. مگ به زودی می فهمد که پدرش به طور مرموزی ناپدید شده است. او همراه برادر کوچک ترش چارلز والاس و دوستش کالوین راهی سفری پرماجرا، از کهکشانی به کهکشان دیگر می شوند تا پدر را پیدا نمایند. مگ و همراهانش در همین سفر متوجه بسیاری از تضادها و تفاوت ها می شوند؛ از جمله خیر و شر و جنگ ابدی شان…

مادلین لنگل، نویسنده، شاعر و توضیح حال نویس آمریکایی، سپیده دم 29 نوامبر 1918 به جهان آمد. او تنها فرزند چارلز؛ روزنامه نگار و نمایش نامه نویس و مادرش مادلین(هم نام با خودش)؛ نوازنده پیانو بود. لنگل نویسنده پرکاری بود که در انتها دهه 1950 پیروز شد یکی از رمان های عظیم قرن بیستم آمریکا را بنویسد.

کتاب چین خوردگی در زمان مدال باارزش نیوبری را در سال 1963 برد و 16 میلیون نسخه از آن به بیش از 30 زبان به فروش رفت و این فرایند همچنان ادامه دارد.

لنگل تا بعد از هشتادسالگی همچنان به نوشتن و سخنرانی ادامه می داد و در هشتم سپتامبر 2007 در لیچفیلد کنکتیکات از جهان رفت.

کتاب چین خوردگی در زمان نوشته مادلین لنگل، در 232 صفحه، با تعدادگان 500 نسخه، به قیمت 60 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه ای از فریده خرمی، از سوی نشر پیدایش به کتاب فروشی ها راه یافت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 36237

به "چین خوردگی در زمان در بازار کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خوردگی در زمان در بازار کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید