کیت تشخیص ویروس کرونا در پارک علم و فناوری لرستان ساخته شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرعامل شرکت میکروب آزما پارس گفت: کیت تشخیص ویروس کرونا از سوی محققان یکی از شرکت های فناور در پارک علم و فناوری لرستان ساخته شد.

کیت تشخیص ویروس کرونا در پارک علم و فناوری لرستان ساخته شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، شرکت میکروب آزما پارس با مدیریت علی غلامی، از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری لرستان پیروز به ساخت کیت تشخیص ویروس کرونا شده است.

غلامی در خصوص فرآیند ساخت این کیت گفت: قبل از اینکه ویروس وارد کشور شود ژنوم این ویروس که در پایگاه اطلاعاتی آمریکا قرار گرفت، کیت را برای آن طراحی کردم.

مدیرعامل شرکت میکروب آزما پارس با بیان اینکه کیت را براساس استاندارد های جهانی ساخته و طراحی شده، شرح داد: قطعه ای از ژنوم ویروس را به صورت شبیه سازی شده در آورده و سنتزشد و در آزمایش کیت بسیار عالی جواب گرفتم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه ویروس وارد کشور شد، یک نمونه ویروس را به صورت RNA از آزمایشگاه امام رضا (ع) اراک تهیه شده و فرآیند های لازم را انجام و سپس با کیت تولیدی شرکت آن را آزمایش و به صورت کاملاً پیروزیت آمیز جواب مثبت به دست آمده است.

مدیرعامل شرکت میکروب آزما پارس با تاکید بر اینکه یک نمونه مورد بالینی از اراک با کیت های تولیدی ما تست شده و پیروزیت آمیز بوده است، گفت: الان تنها نیاز است کیت تولیدی را با کیتی که از سوی وزارت بهداشت وارد شده و در مراکز درمانی استفاده می شود، مقایسه کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدوداً روزانه می توانیم 150 تا 200 کیت تشخیص ویروس کرونا بسازیم که هر کیت نمونه 50 بیمار را شناسایی می کند، اظهار کرد: هزینه کیت تولیدی ما کمتر از یک سوم کیتی است که وزارت بهداشت می خرد و هزینه آن به حدود 3 میلیون تومان کاهش یافته است.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13288

به "کیت تشخیص ویروس کرونا در پارک علم و فناوری لرستان ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیت تشخیص ویروس کرونا در پارک علم و فناوری لرستان ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید