یافتن معنایی برای زندگی طول عمر را زیاد می نماید

به گزارش مجله سلو بلاگ، یک مطالعه جدید نشان می دهد که یافتن هدف و معنایی در زندگی می تواند خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.

یافتن معنایی برای زندگی طول عمر را زیاد می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محققان آمریکایی در این مطالعه داده های بیش از 1000 بزرگسال آمریکایی را که به پرسشنامه های روانشناختی در خصوص هدف زندگی پاسخ داده بودند، مورد آنالیز قرار دادند.

آن ها دریافتند افرادی که احساس می کردند معنای زندگی را پیدا نموده اند، بهزیستی جسمی و روانی بهتری را گزارش داده و تمایل به داشتن عمر طولانی تری دارند اما افرادی که هنوز به دنبال معنای زندگی بودند، بهزیستی روانی بدتر و هم چنین عملکرد ضعیف تر شناختی داشتند.

یافته های این تیم تحقیقاتی از دانشگاه کالیفرنیای سن دیگو حاکی از آن است که عدم دستیابی به هدف زندگی به خودی خود یک عامل خطر برای مرگ زودرس بوده و یافتن آن ممکن است به افزایش سال های عمر یاری کند.

به گفته یک استاد روانپزشکی و علوم اعصاب دانشکده پزشکی سن دیگوی آمریکا، بسیاری از افراد از منظر فلسفی به معنی و هدف در زندگی فکر می نمایند. نکته آن است که افرادی که به این معنا دست می یابند نسبت به اشخاصی که در یافتن آن پیروز نیستند، زندگی شادتر و سالم تری دارند.

در این مطالعه که داده های بیش از 1000 بزرگسال آمریکاییِ بین 21 تا بیش از 100 ساله مورد آنالیز قرار گرفته، از شرکت نمایندگان خواسته شد تا عباراتی از جمله من به دنبال یک هدف یا رسالت برای زندگی خودم هستم و من یک هدف رضایت بخش دریافته ام را امتیازبندی نمایند.

پیش بینی طول عمر با آنالیز DNA

نتایج نشان داد افرادی که به این هدف دست یافته اند از سلامت جسمی و روانی بهتری برخوردارند. هم چنین افرادی که در جست وجوی این معنا بودند از افرادی که به دنبال آن نیستند، از شرایط سلامت بهتری برخوردار هستند.

  • یافتن هدف پس از بازنشستگی

هم چنین اثرات دستیابی به این معنا در افراد کمتر و بیشتر از 60 ساله متفاوت بوده است. در دهه دوم زندگی افراد به طور معمول در خصوص شغل، شریک زندگی و هدف خود مطمئن نیستند. با ورود به دهه سوم و چهارم زندگی امکان دارد افراد شغل و شریک زندگی خود را پیدا نموده و جست وجو برای یافتن معنای زندگی کاهش یافته و در عوض معنا افزایش می یابد.

بعد از 60 سالگی معمولا این فرایند تغییر می نماید. افراد در این سن اغلب بازنشسته شده اند. درست همان طور که داشتن شغلی ثابت منجر به شفافیت هدف زندگی می گردد، از دست دادن آن منجر به ایجاد حسی مبهم در خصوص هدف زندگی می گردد.

بسیاری تصور می نمایند با از دست دادن شغلشان، بخشی از هویت خود را از دست داده اند. هم چنین در این سنین مسائل سلامتی آغاز شده و محتمل است افراد بسیاری از اعضای خانواده و عزیزان خود را از دست بدهند. از همین رو با تغییر معنای قبلی افراد آغاز به جست وجوی دوباره برای یافتن معنایی جدید در زندگی خود می نمایند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، در اوایل امسال میلادی (2019)، مطالعه ای در خصوص 7000 آمریکایی میانسال نشان داد افرادی که هدفی قوی در زندگی ندارند، بیش از دو برابر افرادی که حداقل یک هدف قوی در زندگی خود دارند، احتمال مرگ ناشی از بیماری های قلبی-عروقی طی یک دوره پنج ساله را دارند. این هدف حتی در جلوگیری از مرگ و میر زودرس بیش از ترک دخانیات یا ورزش منظم تاثیر دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11820

به "یافتن معنایی برای زندگی طول عمر را زیاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافتن معنایی برای زندگی طول عمر را زیاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید