4 کار که سامسونگ برای فراگیر شدن گوشی های تاشو باید بکند

به گزارش مجله سلو بلاگ، خارج از گوشی های گیمینگ، عظیم ترین نوآوری در زمینه موبایل در حوزه گوشی های تاشو بوده است. سامسونگ به لطف عرضه گوشی های جذابی مانند گلکسی زد فولد 2 و گلکسی زد فلیپ 5G توانسته در زمینه گوشی های تاشو هواداران زیادی کسب کند اما دیگر شرکت ها هم با تمام قوا وارد این بازار شده اند.

4 کار که سامسونگ برای فراگیر شدن گوشی های تاشو باید بکند

هواوی میت ایکس 2 یک گوشی تاشوی همه فن حریف محسوب می شود که نمایشگر بیرونی آن به اندازه کافی عظیم است و در نمایشگر داخلی هم هیچ حفره یا بریدگی دیده نمی شود و از این نمایشگر می توان به عنوان یک تبلت استفاده کرد. شیائومی می میکس فولد هم به غیر از قیمت پایین تری که دارد، به لطف تکنولوژی لنز مایع توانسته سروصدای زیادی ایجاد کند. شرکت های TCL، اوپو و LG هم از طرح های مربوط به گوشی های رول شونده رونمایی نموده اند و به غیر از ال جی که به طور کامل از بازار موبایل خارج شده، دو شرکت دیگر هم هنوز چنین گوشی نوآورانه ای را راهی بازار ننموده اند.

مشکل هواوی کاملا روشن است؛ این شرکت به دلیل تحریم های آمریکا نمی تواند تعداد زیادی از گوشی های خود را فراوری کند و به همین خاطر فقط بخش محدودی از کاربران به گوشی تاشوی این شرکت دسترسی دارند. همچنین باید به عدم وجود سرویس های نرم افزاری گوگل در گوشی های این شرکت اشاره کنیم. شیائومی هم فعلا گوشی تاشوی خود را فقط راهی بازار چین نموده است. در این میان، به غیر از سامسونگ شرکت موتورولا هم گوشی تاشوی خود را به طور گسترده راهی بعضی بازارها نموده ولی گوشی انعطاف پذیر این شرکت هم مسائل زیادی دارد.

در رابطه با همه گیر نشدن گوشی های تاشو می توانیم دلایل متعددی را مطرح کنیم ولی با توجه به این موضوع، سامسونگ برای اینکه محبوبیت این گوشی ها را در سال 2021 و سال های بعدی بیشتر کند باید چه کارهایی را انجام بدهد؟

1. کاهش قیمت ها

یکی از عظیم ترین موانع خرید گلکسی زد فولد 2 و گلکسی زد فلیپ 5G قیمت بالای آن ها است. سامسونگ قیمت این دو گوشی را نسبت به روزهای اولیه اندکی کاهش داده و زد فولد 2 با قیمت پایه 1799 دلار و زد فلیپ را با قیمت پایه 1199 دلار به دست کاربران می رساند. قیمت زد فلیپ با توجه به تاشو بودن آن چندان غیرمنطقی نیست اما اگر قیمت آن مثلا با گلکسی S21 اولترا مقایسه شود، می بینیم که گوشی دوم از سخت افزار بهتر و طراحی جذاب تری بهره می برد.

اگر سامسونگ واقعا می خواهد گوشی های تاشو را در دستان کاربران بیشتری قرار دهد، باید قیمت ها را پایین بیاورد. سری زد فلیپ برای کاربرانی ساخته شده که می خواهند با یک دست از گوشی استفاده نمایند و سپس آن را در جیب های کوچک خود قرار دهند. اما سری زد فولد قرار است جایگزین پرچم داران همه فن حریف شوند.

نوآوری هزینه بر است. اگر گلکسی زد فولد را کنار گلکسی زد فولد 2 قرار دهید، احتمالا فکر می کنید که با دو سری گوشی متفاوت سروکار دارید. سامسونگ در این زمینه پیشرفت های حیرت انگیزی داشته اما هزینه این پیشرفت را باید خریدار بپردازد. روی هم رفته اگرچه گلکسی زد فولد 2 گجت بسیار جذابی محسوب می شود، اما با قیمت حدودا 2000 دلاری آن کمتر کاربری حاضر است آن را بخرد زیرا با قیمت های بسیار ارزان تر می تواند گوشی های پرچم دار بسیار قدرتمند و جذابی را خریداری کند.

شیائومی می میکس فولد می تواند آغازگر فرایند کاهش قیمت این نوع گوشی های تاشوی پیشرفته باشد زیرا علی رغم بهره گیری از چیپست اسنپدراگون 888 و دیگر سخت افزارهای پیشرفته، با قیمت حدود 1500 دلار راهی بازار شده است. اگرچه شیائومی هم برای کاهش قیمت این گوشی به ناچار در بخش هایی کوتاه آمده است، اما این اولین کوشش شیائومی برای ورود به این حوزه محسوب می شود.

2. بهبود دوام

مدتی قبل ویدیویی از طرف یکی از کانال های معروف یوتیوب منتشر شد که نشان می داد در عرض کمتر از یک سال استفاده از هواوی میت ایکس 2، نمایشگر این گوشی تاشو در بخش میانی ترک خورده است.

سامسونگ برای گوشی های تاشو جدید خود توانسته دوام آن ها را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشد. اما در این زمینه همچنان باید گام های مهمی برداشته شود. اگر یک کاربر عادی بخواهد از این گوشی ها به عنوان گجت های روزمره استفاده کند، باید بتوانند مسائل و چالش های روزمره را هم تحمل نمایند. در هر صورت اگر سامسونگ می خواهد دوام این نوع گوشی ها را افزایش بدهد، گام بعدی می تواند دستیابی به گواهی IP برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار باشد.

3. استفاده از بهترین دوربین ها

گلکسی زد فولد 2 از بیشتر جنبه ها یک غول همه فن حریف محسوب می شود. این گوشی همراه با بهترین چیپست زمان خود یعنی اسنپدراگون 865 پلاس، 12 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شد. همچنین باید به نمایشگر 120 هرتزی و باتری عظیم هم اشاره کنیم.

دوربین سه گانه این گوشی برای بسیاری از کاربران به اندازه کافی قدرتمند است. اگرچه این سنسورها در همان زمان عرضه هم جدید و تازه نفس نبودند، اما از پس بیشتر شرایط برمی آیند. بخشی از موضوع استفاده از سنسورهای متفاوت نسبت به نوت 20 اولترا که حدود یک ماه قبل از آن معرفی گردید، به چالش های مربوط به فرایند فراوری برمی شود. فراوری گوشی های تاشو معمولا بیشتر طول می کشد و بنابراین سامسونگ نسبت به گوشی های مرسوم باید قطعات آن ها را زودتر آماده کند.

اما وقتی که گلکسی زد فولد 2 در برابر هواوی میت ایکس 2 و شیائومی می میکس فولد قرار می گیرد، در برابر آن ها حرف کمتری برای گفتن دارد که در این زمینه باید به بهتر بودن دوربین های دو گوشی تاشوی رقیب زد فولد 2 اشاره کنیم. هواوی گوشی موردنظر را با قیمت حدودا 3000 دلاری راهی بازار نموده و بنابراین با خیال راحت از بهترین ویژگی ها بهره برده و شیائومی هم با فدا کردن ویژگی های دیگر توانسته کیفیت دوربین ها را بالا نگه دارد.

روی هم رفته هنوز هیچ شرکتی نتوانسته گوشی تاشوی کاملا بی نقصی را فراوری کند. با این حال، با توجه به اینکه سامسونگ سال جاری از نسل جدید سری نوت رونمایی نمی نماید و در عوض توجه خود را به گوشی های تاشو معطوف نموده، احتمالا گلکسی زد فولد 3 می تواند همه چیز را تغییر دهد.

کاربری که می خواهد حدود 2000 دلار برای خرید گوشی هزینه کند، مطمئنا انتظار دارد که با بهترین ویژگی های ممکن روبرو شود. این یعنی کاربر موردنظر نمی خواهد در هیچ زمینه ای کوتاه بیاید اما گلکسی زد فولد 2 چنین رویکردی را اتخاذ نموده است. سامسونگ در این گوشی بسیاری از مسائل نسل قبلی را رفع نموده ولی در نهایت هم برای جلوگیری از ارائه این گوشی با قیمت مشابه هواوی میت ایکس 2، در زمینه هایی کوتاه آمده است.

اما با توجه به اینکه قیمت بسیاری از قطعات سخت افزاری سال به سال کمتری می شود، شرکت ها می توانند گوشی های جذاب و نوآورانه خود را با قیمت پایین تری راهی بازار نمایند. به همین خاطر امیدواریم سامسونگ برای گوشی های تاشو بعدی خود از دوربین های قدرتمند و جذابی استفاده نموده باشد.

4. ادامه دادن نوآوری نرم افزاری

طی چند سال گذشته، گوگل ابزارهای بهتری را ایجاد و پیاده سازی نموده تا به توسعه دهندگان اجازه دهد با سهولت بیشتری برنامه های سازگار با گوشی های تاشو را طراحی و عملی نمایند. سامسونگ هم نشان داده که این موضوع برای آن اهمیت زیادی دارد. این یعنی سامسونگ از اهمیت این موضوع و یکپارچه سازی نرم افزار و سخت افزار به خوبی خبر دارد تا حتی اگر توسعه دهندگان اپلیکیشن های خود را برای گوشی های تاشو سازگار ننمایند، کاربران با تجربه کاربری مناسبی روبرو شوند.

با این حال، اگر شیائومی می میکس فولد فقط یک چیز را به ما یاد داده باشد، این است که همواره جا برای پیشرفت وجود دارد. در این گوشی تاشو، قابلیت دسکتاپ ارائه شده که به زبان ساده هنگام وصل شدن کیبورد و ماوس، نمایشگر 8 اینچی آن به نوعی محیط دسکتاپ تبدیل می شود. همین قابلیت دست کاربران را بازتر می نماید و امکانات جذابی عملی می شود.

یکی از فقدان های سؤال برانگیز گلکسی زد فولد 2 همین نبودن حالت دسکتاپ است. سامسونگ طی سال های گذشته توجه ویژه ای به قابلیت DeX نشان داده و حتی بعضی گوشی ها بدون احتیاج به استفاده از کابل یا رابط هم می توانند حالت دسکتاپ را فعال نمایند. اما امیدواریم سامسونگ برای گلکسی زد فولد 3 هم مانند شیائومی قابلیت تبدیل نمایشگر تاشو به محیط دسکتاپ را امکان پذیر کند تا این گوشی بتواند به عنوان نوعی کامپیوتر All-In-One انجام وظیفه کند.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 32050

به "4 کار که سامسونگ برای فراگیر شدن گوشی های تاشو باید بکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 کار که سامسونگ برای فراگیر شدن گوشی های تاشو باید بکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید