7 میراث معنوی استان ثبت ملی می گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 7 پرونده میراث معنوی استان مرکزی از چهار شهرستان استان تکمیل و به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال شده است.

7 میراث معنوی استان ثبت ملی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز پنجشنبه 29 آذرماه 97 با اعلام این خبر گفت: به علت وجود فرهنگ های غنی و متفاوت در ظرف استان مرکزی، تنوع بی نظیری از آیین ها، مراسم و حرکات اجتماعی متفاوت در استان وجود دارد که هر گردشگر و پژوهشگری را مبهوت خواهد نمود.

ایزدی اضافه نمود: با وجود قوم ها و زبان های فارس، ترک، تات و لر در استان مرکزی و وجود اقلیت ارامنه، تنوع فرهنگی بینظیری در این خطه بسط دارد که هر یک ریشه در باورهای پاک ایرانی اسلامی دارد از این رو در تلاشیم تمام این داشته ها را حفظ، مستند سازی و ثبت ملی کنیم تا از گزند زمانه در امان بمانند چراکه معتقدیم این داشته ها، تپش تاریخ در سینه نسل هاست.

او در ادامه اضافه نمود: با همت همکارانمان در حوزه معاونت میراث فرهنگی، 7 پرونده جدید در حوزه میراث معنوی استان تهیه و به سازمان ارسال شده که امیدواریم تا انتهای سال تمامی این میراث به ثبت ملی رسند.

ایزدی در انتها اظهار کرد: مراسم آدینه جار خاوه دلیجان، فراوری سفال روستای برجک خمین، شیوه تهیه و فراوری صابون آشتیان، شیوه تهیه و پخت آش متنجه روستای جیریا، مراسم بگ حامامی در منطقه بزچلو کمیجان، مراسم سوت آشی در منطقه بزچلو و چاوشی خوانی در مراسم گلین آپارماق کمیجان، 7 پرونده جدیدی است که توسط میراث فرهنگی استان تهیه و به سازمان ارسال شده تا مورد ارزیابی قرار گیرند.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7653

به "7 میراث معنوی استان ثبت ملی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 میراث معنوی استان ثبت ملی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید