شروع مرمت رباط کال جنگی در شهرستان خواف

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف از شروع مرمت رباط کال جنگی در این شهرستان اطلاع داد.

شروع مرمت رباط کال جنگی در شهرستان خواف

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمود باعقیده رئیس اداره میراث فرهنگی خواف، امروز شنبه 6 مرداد با اعلام این خبر اضافه کرد: مرمت واستحکام بخشی رباط کال جنگی با مشارکت بخشداری جلگه زوزن، شهرداری و شورای اسلامی شهر قاسم آباد شروع شده است.

او با بیان با بیان این که عملیات مرمت بنای رباط کال جنگی با برنامه ریزی، دقیق و نظارت گروه فنی معاونت میراث فرهنگی در حال اجراست، ادامه داد: در این فاز از مرمت ،استحکام بخشی و پی بندی نمای ورودی وهمچنین بام سازی قسمتی از بنا در دستور کار قرار گرفته است.

باعقیده توضیح داد: رباط کال جنگی در گذشته دارای موقعیت ممتازی در منطقه بوده است چرا که در نقطه ای قرار داشته که راههای منتهی به زوزن، سنگان، رشتخوار، زاوه، گناباد و قاین در آنجا با هم تلاقی داشته است.

باعقیده در مورد ویژگی های معماری بنا اظهارکرد: این اثر دارای پلان مستطیل شکل وشامل دو بخش است، بخش مسقف که احتمالا به عنوام مال بند و بخش دیگر آن باز است که اتاق ها وغرفه هایی در اطراف آن دیده می گردد، وجود چهار برج دایره ای شکل در گوشه ها و سه برج نیم دایره در اضلاع جنوبی ،شرقی وغربی زیبایی خاصی به این بنا داده است.

رباط کال جنگی که یکی از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی است و در فاصله 90 کیلومتری شهر خواف و14 کیلومتری روستای باغ بخشی در بخش جلگه زوزن قرار گرفته است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7645

به "شروع مرمت رباط کال جنگی در شهرستان خواف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت رباط کال جنگی در شهرستان خواف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید