آلمان: بروکسل با فاصله دریافت از پکن، جهت اشتباهی را طی می نماید

به گزارش مجله سلو بلاگ، وزیر امور خارجه آلمان ضمن درخواست از اتحادیه اروپا برای تعامل با چین گفت، بروکسل با فاصله دریافت از پکن، جهت اشتباهی را طی می نماید.

آلمان: بروکسل با فاصله دریافت از پکن، جهت اشتباهی را طی می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت، اتحادیه اروپا با فاصله دریافت از چین، در جهتی اشتباه حرکت می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ماس در آستانه ملاقات مجازی با وانگ یی همتای چینی خود گفت، اتحادیه اروپا باید علی رغم تفاوت های موجود با چین در تعامل باشد.

وزیر امور خارجه آلمان اضافه کرد: در اتحادیه اروپا، چین را به طور همزمان شریک، رقیب و حریف سیستمیک خود توصیف نموده ایم.

ماس در ادامه گفت: در تمام این سه بُعد، به کانال های ارتباطی قدرتمند و پایدار با پکن احتیاج داریم. انفصال جهت اشتباهی است.

اوایل فروردین، وزارت خارجه بلژیک سفیر چین در بروکسل را پس از تحریم یک قانونگذار از سوی پکن به تلافی اقدامات اتحادیه اروپا، فراخوانده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا به بهانه اوضاع در منطقه سین کیانگ تحریم هایی را علیه چند مقام چینی خاطرنشان کردند.کشورهای غربی مدعی نقض حقوق بشر علیه اقلیت ایغورها در چین شده اند.

پس از اعلام این تصمیم، وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد نیکولا شاپیوس سفیر اتحادیه اروپا در این کشور را به منظور اعلام اعتراض جدی در پی اعمال تحریم های این بلوک علیه مقام های چینی به بهانه های حقوق بشری، احضار نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 31595

به "آلمان: بروکسل با فاصله دریافت از پکن، جهت اشتباهی را طی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: بروکسل با فاصله دریافت از پکن، جهت اشتباهی را طی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید