ابتکار: عدالت جنسیتی در جامعه محقق گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/لرستانمعاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: عدالت جنسیتی در جامعه محقق گردد.

ابتکار: عدالت جنسیتی در جامعه محقق گردد

به گزارش خبرنگاران، دکتر معصومه ابتکار در کارگاه های تخصصی-آموزشی توان افزایی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده منطقه غرب کشور که در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای دولت دوازدهم رشد روزافزون تعداد مدیران زن در سطوح ارشد و میانی است.

وی افزود: در این دولت میزان به کارگیری زنان در پست های مدیریتی از 13.6 درصد به 18.8 درصد رسیده و این روند ادامه دارد.

ابتکار افزود: توجه به سمن ها و جامعه مدنی و سرمایه های اجتماعی ایران ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و به این مهم توجه ویژه داشته و داریم چرا که معتقدیم اگر سمن ها با نگاه تخصصی و عالمانه به جامعه بیایند می توان بسیاری از چالش ها را رفع کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه دولت فضا را برای آزادی بیان، نقد و فعالیت ها فراهم کند، بیان نمود: برای رسیدن به اهداف متعالی دولت خود را مکلف می نماید که زیرساخت های لازم را برای حضور مستقل سمن ها فراهم نموده و در جاهایی که در قوانین و شرایط ایده آل خلأ و فاصله وجود دارد سمن ها تأثیرگذاری خود را برای بهبود شرایط به نمایش بگذارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دولت همه اختیارات را ندارد و در جاهایی تفاوت دیدگاه ها وجود دارد و ممکن است فراز و نشیبی درزمینهٔ تحقق این اهداف داشته باشیم، اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد روند صعودی افزایش کیفی و کمی سمن ها در همه زمینه ها بودیم با وجود اینکه افراد دچار تنگناهای معیشتی بودند ولی در این راه قدم برداشتند.

وی گفت: از ابتدای دولت دوازدهم دوره های توان افزایی سمن ها را آغاز کردیم و این ششمین دوره آموزش توان افزایی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده است که می تواند اثربخش باشد، گفت: تجهیز منابع، تدوین پروژه ها و نظارت داخلی باید انجام گردد به نحوی که سمن ها به دوراز آسیب ها در راستا اهداف خود حرکت نموده و مورد سوء استفاده درونی و بیرونی قرار نگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ما در برگزاری این دوره ها انتقال تجربیات پیروز است بر اجرای عدالت جنسیتی بر اساس قانون برنامه ششم، سیاست های ابلاغی رهبر در حوزه زنان و خانواده و سیاست های ابلاغی ریاست جمهوری تأکید کرد و با بیان اینکه باید عدالت جنسیتی را در جامعه محقق کنیم و یکی از جهت گیری های کار ماست که با همکاری سمن ها قابل تحقق است، اظهار کرد: در شورای برنامه ریزی استان پانزدهمین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده به تصویب می رسد؛ این سند در کشور تدوین شده و جنبه اجرایی پیدا می نماید و همکاری سمن ها برای اجرایی و عملیاتی شدن آن بسیار کلیدی است.

وی بیان کرد: تا حرکت اجتماعی در سطوح مختلف شکل نگیرد با آسیب هایی روبرو ایم که دولت به تنهایی نمی تواند از پس آن برآید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه طرح تاب آوری در کل کشور اجرا شده است، افزود: امروز نیز مرحله دیگری از طرح تاب آوری را با امضای دکتر خادمی در لرستان خواهیم داشت.

ابتکار با اشاره به اینکه خانواده یکی از ارکان انسجام و تعالی اجتماعی ماست، بیان نمود: برنامه گفت وگوی ملی خانواده را با یک مسئله یابی مشارکتی و با همکاری انجمن ملی جامعه شناسی در حال اجرا داریم که این مهم در راستای افزایش توانمندسازی خانواده ها در مهارت هاست. این طرح با استقبال جامعه مدنی روبرو بود.

این مسئول با بیان اینکه یکی از برنامه های امور بانوان توجه به گروه های خاص به ویژه زنان سرپرست خانوار است و طرح هایی را با مشارکت و همکاری جهاد دانشگاهی با هدف توان افزایی، اشتغال و کارآفرینی و سمن ها در حال اجرا داریم، افزود: یکی از روینمودهای ما ایجاد فرصت شغلی برای دختران جوان فارغ التحصیل دانشگاهی است، توجه به شرکت های دانش بنیان و تحولات در عرصه های مختلف علم و فناوری از دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده است.

وی بیان کرد: موضوع مهم توجه به حقوق شهروندی و آسیب های ناشی از نقض آن و توجه به زنان روستایی و عشایر از جهت گیری های مهم دولت بوده است. در این راستا تحولات بسیار خوبی در صندوق های خرد اعتبار روستایی با 3200 صندوق خرد در حال اجرا است؛ معاونت امور بانوان با استانداردسازی محصولات کشاورزی و تولیدات روستایی از این قشر حمایت خواهد نمود.

ابتکار بیان نمود: برای موضوع زنان روستایی اعتبارات خیلی خوبی لحاظ شده به گونه ای که 10 میلیارد برای صندوق های خرد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در سال 97 از محل صندوق ملی، دولت تصمیم گرفت اعتباراتی را برای توسعه روستایی پیش بینی کند و بر اساس آخرین آمار تسهیلات اشتغال پایدار روستایی که تاکنون داده شده، 41 درصد را خانم ها و زنان روستایی دریافت نموده اند، توضیح داد: بر اساس برآوردها کارگاه هایی که زنان روستایی ایجاد نموده اند پایدارتر بوده و نتیجه بخشی بیشتری داشته است. این ها اخبار نویدبخشی است که با وجود شرایط سخت مالی و فشارهای تحریم های ظالمانه آمریکا و سیاست فشار حداکثری می شنویم اما مردم ایران به لطف خدا و همت درونی خود پیش می روند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان نمود: می دانیم مسائل و موانع و آسیب ها زیاد است اما با همت مردم و نهادهای مدنی و تشکل هایی که صادقانه به این راستا آمده اند امیدواریم بتوانیم راستا را طی کنیم و دستاوردهای خوبی برای جامعه کسب کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10196

به "ابتکار: عدالت جنسیتی در جامعه محقق گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار: عدالت جنسیتی در جامعه محقق گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید