اعتراض دموکرات ها به اختصاص 200 میلیون دلار از بودجه مبارزه با موادمخدر افغانستان به دیوار مکزیک

به گزارش مجله سلو بلاگ، شماری از اعضای ارشد حزب دموکرات آمریکا از اختصاص 200 میلیون دلار از بودجه مبارزه با موادمخدر در افغانستان برای احداث دیوار مرزی با مکزیک انتقاد کردند.

اعتراض دموکرات ها به اختصاص 200 میلیون دلار از بودجه مبارزه با موادمخدر افغانستان به دیوار مکزیک

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بدون اعلام عمومی بیش از 200 میلیون دلار از بودجه پنتاگون برای مبارزه با موادمخدر در افغانستان را به ساخت دویار مرزی با مکزیک اختصاص داده که سبب اعتراض دموکرات ها شده که می گویند ترامپ بار دیگر از قدرت خود سوء استفاده می نماید.

میلیتاری تایمز گزارش داد که سناتورهای ارشد دموکرات در حالی نامه اعتراض آمیز خود را نسبت به این اقدام ترامپ به وزیر دفاع آمریکا ارسال کردند که افغانستان مرکز فراوری 90 درصد از هروئین دنیا است.

دیک دوربین از ایلینویز، چاک شومر از نیویورک و پاتریک لیهی از ورمونت تاکید کردند که موادمخدر یکی از منابع اقتصادی اصلی مخالفان مسلح دولت افغانستان است و پنتاگون باید کوشش هایش را برای مبارزه با موادمخدر افزایش دهد.

ترامپ تاکنون بیش از 6 میلیارد دلار از بودجه پنتاگون را برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک اختصاص داده، بسیار بیشتر از مبلغی که قانونگذاران آمریکایی به وسیله اعتبارات به این موضوع اختصاص داده بودند.

سناتورهای آمریکایی در حالی خواهان افزایش کوشش های وزارت دفاع این کشور در ضمینه مبارزه با موادمخدر است که پس از حمله آمریکا به افغانستان فراوری مواد مخدر در این کشور روند صعودی شگفت انگیزی داشت و بسیاری از کارشناسان می گویند که بیشترین عواید این تجارت سیاه حاصل آمریکا می گردد و واشنگتن از مواد مخدر افغانستان به عنوان منبعی پر در آمد برای پیشبرد اهداف پنهانی خود در منطقه استفاده می نماید.

وزارت دفاع آمریکا چند ماه پیش نیز 604 میلیون دلار از صندوق نیروهای امنیتی افغان را برای ساخت دیوار مکزیک اختصاص داده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9624

به "اعتراض دموکرات ها به اختصاص 200 میلیون دلار از بودجه مبارزه با موادمخدر افغانستان به دیوار مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض دموکرات ها به اختصاص 200 میلیون دلار از بودجه مبارزه با موادمخدر افغانستان به دیوار مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید