ایجاد 100 هزار فرصت شغلی در لرستان با تکمیل پروژه های تولیدی

به گزارش مجله سلو بلاگ، استاندار لرستان گفت: با تکمیل پروژه های تولیدی نیمه تمام که دارای مسائل حقوقی هستند، زمینه ایجاد 100 هزار فرصت شغلی در استان فراهم می گردد.

ایجاد 100 هزار فرصت شغلی در لرستان با تکمیل پروژه های تولیدی

فرهاد زیویار استاندار لرستان در حاشیه نشست تخصصی رئیس و اعضای کمیسیون امور داخلی و شورا های مجلس شورای اسلامی، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر های لرستان با اشاره به گزارش کارشناس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: این گزارش حدود دو هزار و 150 طرح ناتمام و پروژه ریز و درشت در حوزه عمرانی را در سطح استان شامل می گردد.

او اضافه نمود: سر جمع اعتبارات لازم برای تکمیل مجموعه واحد های ناتمام شاید به رقمی حدود 40 یا 50 میلیارد تومان نرسد و ایرادی ندارد که حتی بتوانیم از محل اعتبارات استانی آن را تأمین کنیم و به همین جهت ضروری است جلسه ای بین سازمان برنامه و بودجه استان و مرکز تحقیقات مجلس برگزار گردد.

استاندار لرستان، اعلام کرد: در واقع ضروری است اطلاعات دقیق تری نسبت به این موضوع داشته باشیم، چون گزارش مربوط به سال 1398 است که ممکن است این عدد تغییر پیدا نموده و باید اطلاعات به روز رسانی گردد تا بر اساس ظرفیت های تازه منابع لازم را برای استان فراهم کنیم.

زیویار با اشاره به اعتبارات اختصاص داده شده به پروژه های عمرانی در ابتدای دولت سیزدهم گفت: در سال گذشته حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه های ناتمام بر اساس گزارش مرکز تحقیقات مجلس اختصاص داده شد که اثر آن را در دو سه ماه آینده در بهره برداری از همین پروژه های ناتمام در زمینه راه ها، پل ها و پروژه های مربوط به آب و … که حدوداً دو هزار و 150 پروژه ناتمام هستند شاهد خواهیم بود.

او گفت: ضروری است با همفکری و همکاری مسائل استان را رفع و رجوع کنیم تا گره ها باز شده و چرخ صنعت استان به حرکت درآید.

استاندار لرستان، اضافه نمود: تعداد زیادی از واحد های تولیدی استان به علت مسائل حقوقی ناتمام مانده اند که با تکمیل آن ها می توان بدون ایجاد پروژه تازه به ظرفیت اشتغال استان 100 هزار شغل اضافه نمود.

زیویار اعلام کرد: معمولاً سفر نمایندگان مجلس و رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس آن گونه نیست که اعتباری را برای استان در بر داشته باشد و این سفر تسهیل شرایط و یاری نماینده تخصیص هایی است که برای پروژه ها در نظر گرفته شده و سرعت پروژه ها را افزایش و روند تأمین تسهیلات را ممکن است برای واحد های تولیدی به جلو بیاندازد.

او اضافه نمود: حضور نمایندگان مجلس در قالب کمیسیون های ذیربط و رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا های مجلس شورای اسلامی به معنای آن است که می خواهند به دولت یاری نمایند اگر خلائی وجود داشته باشد (خلاء بودجه و اعتبار) آن را با رایزنی و مشورت دولت و مجلس رفع نمایند.

خبرنگاران لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1401 بروزرسانی: 27 آبان 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 50010

به "ایجاد 100 هزار فرصت شغلی در لرستان با تکمیل پروژه های تولیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 100 هزار فرصت شغلی در لرستان با تکمیل پروژه های تولیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید