ترامپ بودجه ردیابی بیماری های مسری را قطع کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، رقیب دونالد ترامپ از حزب دموکرات گفت که آمریکایی ها بهای ناتوانی رئیس جمهوراین کشور در مقصر شناختن چین در مورد شیوع ویروس کرونا را می پردازند.

ترامپ بودجه ردیابی بیماری های مسری را قطع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معتقد است عملکرد ضعیف ترامپ در قبال چین و ویروس کرونا باعث شده که مردم آمریکا بهای آن را پرداخت نمایند.

جو بایدن، نماینده حزب دموکرات در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا و رقیب دونالد ترامپ روز آدینه گفت که آمریکایی ها بهای ناتوانی رئیس جمهوراین کشور در مقصر شناختن چین در مورد شیوع ویروس کرونا را می پردازند.

بایدن در یک پست ویدئویی آنلاین گفت: حقیقت ناخوشایند این است که ترامپ آمریکا را در برابر این بیماری واگیردار آسیب پذیر کرد. او هشدار های کارشناسان بهداشتی و سازمان های اطلاعاتی را نادیده گرفت و در عوض به رهبران چین اعتماد کرد.

بایدن گفت که ترامپ بودجه برنامه ای که در دولت اوباما برای ردیابی بیماری های مسری اختصاص یافته بود را قطع کرد، کارشناسان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری را در چین تا دو سوم کاهش داد و باعث خالی ماندن شکاف و عدم حضور یک مقام آمریکایی در داخل سازمان کنترل بیماری در چین شد.

وی در ادامه گفت: و اکنون همه ما بهای آن را پرداخت می کنیم.

به نظر می رسد بایدن و ترامپ برای پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا چین را بهانه مناسبی برای حمله به یکدیگر قرار داده اند.

در همین ارتباط دونالد ترامپ روز آدینه در واکنش به تصحیح آمار قربانیان ویروس کرونا در چین از سوی مراجع دولتی این کشور مدعی شد که رقم واقعی قربانیان کرونا در چین نه تن ها بسیار بالاتر از آمار جدید اعلام شده است، بلکه حتی بسیار بیشتر از آمار قربانیان این ویروس همه گیر در آمریکاست

ترامپ که به دلیل عملکرد ضعیفش در مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا به شدت تحت فشار است، ساعاتی پس از انتشار خبر تصحیح آمار قربانیان ویروس کرونا در چین، در پیامی توئیتری مدعی شد: چین به تازگی اعلام نموده است که آمار تلفات دشمن نامرئی [ویروس کرونا]در این کشور دو برابر شده است. رقم واقعی بسیار بالاتر از این رقم و بسیار بالاتر از [آمار تلفات]آمریکاست و حتی نزدیک به آن [آمار اعلام شده]]هم نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 23 خرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15429

به "ترامپ بودجه ردیابی بیماری های مسری را قطع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ بودجه ردیابی بیماری های مسری را قطع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید