تشکیل حدود 10 کمیسیون پزشکی برای بیش از سه هزار جانباز

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به بعضی از مسائل درمانی جامعه ایثارگران مانند تشدید عوارض جراحت و یا سالمندی ایثارگران گفت : سالانه حدود 10 کمیسیون پزشکی برای بیش از سه هزار جانباز گرانقدر استان کرمانشاه تشکیل می گردد.

تشکیل حدود 10 کمیسیون پزشکی برای بیش از سه هزار جانباز

خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در حاشیه اولین کنفرانس آموزشی پزشکان پایش سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان های غرب کشور که سرسرای بنیاد شهید کرمانشاه برگزار گردید، گفت : در هر کمیسیون پزشکی بیش از 300 جانباز و ایثارگر برای پایش سلامت دعوت می شوند.

وی بیان داشت: کنفرانس امروز با حضور 70 پزشک پایش سلامت بنیاد شهید استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان و لرستان در راستای آموزش طب سنجی سالمندی ایثارگران و بعلاوه تغذیه غذایی آن ها تشکیل شده است.

شهیدی گفت: کمیسیون های پزشکی در راستای مشخص درصد جانبازی با توجه به تشدید عوارض مجروحیت در طی سالیان، یا ناتوانی و از کار افتادگی با توجه به افزایش سن آن ها تشکیل می گردد.

وی تاکید نمود: کمیسیون پزشکی برای ایثارگران و جانبازانی که دارای پرونده بالینی باشند و یا طبق ماده 22 و 26 که مشمول اعضای خانواده های شهدا و ایثارگران است، تشکیل می گردد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه کمیسیون پرونده های ماده 22 و 26 را مرتبط به همسران شهدا و جانبازان و بچه ها آن ها دانست که به علت ابتلا به بیماری های خاص مانند سرطان، جراحی قلب و دیگر موارد که زمین گیر شده اند و بنیاد شهید و امور ایثارگران با پرداخت حق پرستاری از آن ها حمایت می نماید.

شهیدی اذعان داشت: بعضی جانبازان قطع عضو با تشخیص پزشک و کمیسیون پزشکی احتیاج به مراقبت داشته باشند برای آن ها براساس سطح بندی که وجود دارد حق پرستاری پرداخت می گردد .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1401 بروزرسانی: 5 آبان 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 49593

به "تشکیل حدود 10 کمیسیون پزشکی برای بیش از سه هزار جانباز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل حدود 10 کمیسیون پزشکی برای بیش از سه هزار جانباز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید