تمام خواص پیاز را با این ترفندها نصیب خودتان کنید

به گزارش مجله سلو بلاگ، پیاز علاوه بر مصرف در وعده های غذایی، مصارف درمانی مختلفی نیز دارد، از درمان سینوزیت گرفته تا نیش حشرات.

تمام خواص پیاز را با این ترفندها نصیب خودتان کنید

پیاز در تمام نقاط دنیا مصرف می گردد و فواید زیادی دارد. این سبزی ریشه ای یک ماده ضروری در آشپزخانه است و در بسیاری از غذاها استفاده می گردد. خبرنگاران در این مطلب به آنالیز برترین روش های استفاده پیاز برای درمان های طبیعی و بهره برداری بهتر از خواص پیاز می پردازد.

خواص پیاز و برترین روش استفاده آن

می تواند از سرطان جلوگیری کند

بعضی از مطالعات وجود ارتباط بین مصرف پیاز و کاهش بروز انواع مختلف سرطان را نشان می دهد. مطالعات نشان می دهد که مصرف یک تا هفت پیاز در هفته خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، حنجره و تخمدان را کاهش می دهد.

از قلب محافظت می نماید

پیاز حاوی ترکیباتی است که بر عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی مختلف اثر می گذارد. پیاز به علت توانایی خود در کاهش تجمع پلاکتی شناخته شده است. تجمع پلاکت ها در خون عبارت است از جمع شدن پلاکت ها روی هم برای تقویت لخته شدن. مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد مصرف حدود 220 گرم پیاز پخته در روز به مدت دو هفته تاثیر مثبتی بر تجمع پلاکت دارد.

دارویی برای سرماخوردگی

اگر سرما خورده اید می توانید با مصرف 1 تا 2 قاشق غذاخوری از مخلوطی که با چرخ کردن 300 گرم پیاز خام و اضافه کردن 100 گرم عسل تهیه می کنید، از خود در برابر سرماخوردگی محافظت کنید.

درمان سینوزیت با پیاز

اگر مشکل سینوزیت دارید، تکه های آب، عسل و پیاز را با هم مخلوط کنید، سپس این آب را به طور مرتب مصرف کنید تا علائم سینوزیت تسکین یابد.

برطرف گلودرد

با این دستور پخت آسان می توانید یک شربت خانگی بر پایه پیاز تهیه کنید. برای این کار، 250 میلی لیتر آب را بجوشانید و 100 گرم پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید حدود 10 دقیقه روی آتش بماند سپس کناری بگذارید تا مخلوط کمی خنک گردد. سپس مخلوط را صاف نموده و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. برای بار دوم 2-3 دقیقه حرارت دهید تا غلیظ گردد. روزانه 3 تا 6 قاشق چای خوری از شربت پیاز خود میل کنید تا علائم از بین بروند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

تکه های پیاز را حدود 15 دقیقه در آب بجوشانید. بعد از اینکه مخلوط کمی خنک شد، 4 قاشق چای خوری عسل به همراه آب یک عدد لیمو را به آن اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب 7 بیماری که باعث افزایش وزن بی علت می شوند! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 45409

به "تمام خواص پیاز را با این ترفندها نصیب خودتان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام خواص پیاز را با این ترفندها نصیب خودتان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید