تمیز کردن ظروف سوخته با وسایل در خانه

به گزارش مجله سلو بلاگ، یکی از دلایلی که آشپزی را سخت می نماید، مراقبت دائمی از لحظه آغاز درست کردن غذا تا زمانی است که آماده طبخ می گردد. حتی اگر آشپز حرفه ای باشید مسلما یک بار هم شده این اتفاق برای شما افتاده است که لحظه ای از غذا غافل و با محتویاتی سوخته روبه رو شوید. از دست رفتن غذا بخشی از ماجراست و تمیز کردن ظرف سوخته بخش سخت دیگر. اما چگونه می توانید به این سختی را آسان کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا با راه های تمیز کردن ظرف های سوخته آشنا شوید.

تمیز کردن ظروف سوخته با وسایل در خانه

نرم کننده لباس و سس کچاپ

ابتدا آب را در قابلمه به جوش بیاورید. سپس یک قاشق غذاخوری نرم کننده لباس به آن بیفزایید. بگذارید قابلمه چند ساعت یا همۀ شب در همین حالت باقی بماند. سپس سوختگی قابلمه به راحتی تمیز می گردد. برای استفاده از سس کچاپ باید روی قابلمه سوخته لایه نسبتا ضخیمی از سس کچاپ بریزید و بگذارید تمام شب در این حالت باقی بماند. روز بعد باید بتوانید با صرف نیروی کمی قابلمه سوخته را تمیز کنید. در این روش، اسید حاصل از گوجه فرنگی به تمیز کردن قابلمه سوخته یاری می نماید.

سرکه و آبلیمو

سرکه سفید و یک اسکاچ ظرف شویی معمولی ابزاری مناسب برای تمیز کردن قابلمه سوخته هستند. در این روش باید میزان کافی سرکه را روی سوختگی های انواع قابلمه بریزید. سپس آن را مدت کوتاهی روی شعله و در حالت نیم جوش قرار دهید. معمولا این روش برای ازبین بردن سوختگی کف قابلمه کفایت می نماید. این روش طبیعی و مقرون به صرفه راه مناسبی برای پاک کردن سوختگی کف قابلمه است. بعلاوه در این روش می توانید به جای سرکه از آب لیموی تازه یا بسته بندی شده هم بهره ببرید.

جوش شیرین

1 یا 2 فنجان جوش شیرین را در قابلمه سوخته بریزید. سپس میزانی آب روی آن بریزید تا نقاط سوخته با آب پوشانده شوند. قابلمه را 15 تا 30 دقیقه روی شعله و در حالت نیم جوش قرار بدهید. در صورت تمیزنشدن قابلمه، این کار را دوباره تکرار کنید. معمولا این روش برای تمیزکردن اغلب سوختگی های قابلمه مؤثر است. بعلاوه در این روش می توانید به جای جوش شیرین از نمک خوراکی هم بهره ببرید.

نوشابه

در این روش، ابتدا قابلمه را با نوشابه گازدار پر کنید. بگذارید نوشابه چند ساعت یا تا زمان شل شدن به جای مانده غذا در قابلمه باقی بماند. سپس آن را با یک کاردک تمیز کنید. در نهایت، به جای مانده غذا را با یک اسکاچ معمولی تمیز کنید و قابلمه را طبق روال معمول بشویید. تأثیرگذاری این روش بسیار شگفت آور است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 35469

به "تمیز کردن ظروف سوخته با وسایل در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمیز کردن ظروف سوخته با وسایل در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید