جشنواره فجر 99 با وجود کرونا به صورت حضوری برگزار خواهد شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، دبیر سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر، محمدمهدی طباطبایی نژاد در گفت وگوی اخیرش اعلام کرده جشنواره فجر 99 با توجه به شرایط موجود با 50 درصد ظرفیت و به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

جشنواره فجر 99 با وجود کرونا به صورت حضوری برگزار خواهد شد

از اواخر زمستان سال گذشته همه گیری کروناویروس برگزاری تمامی رویدادهای حضوری را با اخلال روبرو کرده و جشنواره های سینمایی هم از این قاعده مستثنی نیستند. جشنواره کن 2020 به خاطر شیوع این ویروس خطرناک در فرانسه به طور کلی لغو شد و جشنواره های تورنتو و برلین به خاطر نبود استقبال تماشاگران به خاطر ترس از ابتلا به کرونا، بسیار بی رمق تر از سال های گذشته برگزار شدند. اما جشنواره ونیز 2020 با رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش ظرفیت سالن های نمایش و کنفرانس در شهریورماه به صورت حضوری برگزار شد و این طور که پیداست جشنواره فجر هم قرار است دنباله رو این جشنواره ایتالیایی باشد.

محمدمهدی طباطبایی نژاد، دبیر جدید جشنواره فجر در گفت وگوی اخیر خود با ایسنا، در خصوص چگونگی برگزاری جشنواره فجر 99 بیان کرده است: تا الان قرار ما بر این است که جشنواره فیلم فجر به شکل محدود و کاملا رعایت شده با حداکثر پروتکل های بهداشتی برگزار شود. البته منظور از محدود این نیست که حجم جشنواره کوچک شود بلکه برپایی آن را با همان رعایت پروتکل ها و 50 درصد ظرفیت سالن ها مدنظر داریم. در این راستا جشنواره ی ونیز به نوعی الگوی برگزاری جشنواره فجر در دوران کرونا خواهد بود.

طباطبایی نژاد تا هفته گذشته معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بود، اما به یک باره به عنوان جانشین ابراهیم داروغه زاده و دبیر جشنواره فیلم فجر منصوب شد.

  • حاشیه های اختتامیه جشنواره فیلم فجر 98؛ سیاست نه سیخ بسوزد نه کباب!

برگزاری آنلاین چنین رویدادهایی از نظر بسیاری از سینماگران غیرمنطقی و نادرست است؛ زیرا نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورهای جهان هم محافظ از فیلم ها در برابر دزدیده شدن به هنگام پخش آنلاین کاری بسیار سخت است و با توجه به اینکه اغلب آثار حاضر در جشنواره فجر نیم نگاهی به گیشه و فروش خوب در سینماها دارند، تن به شرکت در جشنواره ای آنلاین نمی دهند. اما با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در ایران، چگونگی برگزاری جشنواره فجر 99 و سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در آن دغدغه اصلی سینمادوستان است.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 23160

به "جشنواره فجر 99 با وجود کرونا به صورت حضوری برگزار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فجر 99 با وجود کرونا به صورت حضوری برگزار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید