جشن کریسمس و پایه ریزی سنتی تازه و با ارزش

به گزارش مجله سلو بلاگ، در حالیکه بسیاری از مردم در جشن کریسمس می خندند، کسانی در این روزها در خیابان های سرد و تاریک هستند که حتی جایی مناسب برای خوابیدن ندارند. حمایت از افراد بی خانمان، فقط مختص جشن کریسمس نیست و باید به آن ها در تمام طول سال اهمیت داده گردد، ولی جالب است بدانید که توجه به آن ها در ایام کریسمس بیش از قبل نشان داده می گردد. افرادی که وضع اقتصادی متوسط رو به بالا دارند، از این افراد به نوعی پشتیبانی اقتصادی می نمایند. هر ماه، در سرتاسر جهان بیش از 1000 نفر بی خانمان می شوند. پولی نایت، مدیر اجرایی موسسه خیریه Shelter که در امسال برای مبارزه با بی خانمانی در کریسمس مبارزه می کرد، آمارهایی منتشر کرد که واقعا تکان دهنده بود. براساس این آمارها، 61 درصد از جمعیت انگلیس در شرایط بی خانمانی و احساس خشم، ناراحتی یا ناامیدی بسر می برند. علاوه بر این، هفت نفر از 10 نفر داوطلب برای یاری به آن ها حتی نمی دانند چه کاری باید انجام دهند، زمانی که بی خانمانی را می ببینند. راه های زیادی برای شما وجود دارد که برای حمایت از بی خانمان ها در کریسمس گامی موثر بردارید. سنت یاری به فقرا در این ایام، واقعا شگفت انگیز هست و به همین خاطر مجله گردشگری خبرنگاران میخواهد، کمی هم شده شما را با این سنت در میان سنت های کریسمس آشنا کند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید که همراهی شما مایه افتخار ماست.

جشن کریسمس و پایه ریزی سنتی تازه و با ارزش

سنت هایی پسندیده و نیکو، جذاب برای تمام سنین و نسل ها

1. سنت وقف یا Donate

چندین موسسه خیریه موقعیت های مختلف را در جشن کریسمس، برای یاری به بی خانمانان شناسایی می نمایند. پیش از این، یک سخنگوی ارتش نجات گفت که پول دادن به افراد بی خانمان که در خیابان ها هستند، می توانند آن ها را در یک چرخه بی انتها بی خانمانی و فقر دائمی قرار دهد. از سوی دیگر، بنیانگذار آشپزخانه جان گلاکین که خود زمانی بی خانمان بوده، معتقد است که دادن پول به بی خانمان ها، می تواند سودمند باشد و زندگی آن ها را تغییر دهد. شما می توانید غذا، نوشیدنی و لباس های گرم را به افراد بی خانمان اهدا کنید که برای آن ها در طول ماه های سرد و زمستان، مفید خواهند بود. با جشن کریسمس و بر طبق یکی از سنت های کریسمس، شما می توانید از کمد لباس خود لباس و کفش هایی را که احتیاج ندارید و ظاهری تمیز و نو دارند را به افراد بی خانمان هدیه دهید و موجبات شادی آن ها را در جشن کریسمس، فراهم کنید. شما به جای اینکه لباس های ناخواسته خود را در eBay بفروشید، می توانید به این افراد بدهید. موسسات خیریه و بانک ها دارای فروشگاه هایی هستند که می توانید لباس ها و سایر کالاها را به آن ها تحویل دهید و آن ها، این اجناس را در اختیار احتیاجمندان قرار می دهند. در لندن، خانواده ها در روزهای قبل جشن کریسمس سبدی تهیه می نمایند، در آن مقداری لباس و غذا قرار داده و آن را در اختیار موسسات مذکور قرار می دهند تا فقرا را در این ایام شاد نمایند. این مورد راهی برای حمایت از بی خانمان ها در کریسمس هست.

2. ارتباط با سرویس های محلی یا Contact local services

مردم اگر درباره کسانی که در خیابان های انگلستان یا ولز خوابیده اند، نگران هستند با استفاده از برنامه Streetlink می توانند در این ایام، از مقامات محلی یا خدمات حمایتی آگاه شوند. هنگام استفاده از برنامه، از آن ها خواسته می گردد تا مکان خاصی که فرد بی خانمان را در آن دیده اند و مشخصات ظاهری او را برای یاری، ارائه دهند. اگر فکر می نمایند که کسی احتیاج به مراقبت های فوری پزشکی و درمانی دارد و یا زیر 18 سال است، Streetlink توصیه می نماید برای دریافت یاری بیشتر با شماره 999 تماس بگیرند. این سامانه، برای این ایام و در بین سنت های کریسمس یاری مفیدی هست.

3. خرید مایحتاج ضروی آن ها یا Buy for those in need

در حالی که مردم، بر روی انجام خرید کریسمس خود و خانواده تمرکز دارند، عده ای هستند که از عهده هزینه های روزمره بر نمی آیند. شرکت Crack + Sider یک کسب و کار را اجرا می نماید که در آن، افراد می توانند اقلام خاصی از قبیل ژاکت زمستانی و کوله پشتی را برای افراد بی بضاعت در لندن تهیه نمایند. اسکارلت مونتانرو، یکی از بنیانگذاران این شرکت شرح می دهد: این ایده پس از صحبت با یک مرد بی خانمان که به ما گفت که مردم به من پول نقد در خیابان ها نمی دهند، زیرا فکر می نمایند که من آن را خرج مصرف مواد می کنم، به ذهن ما رسید. ما یک راه امن و قابل اطمینان را برای مردم فراهم کردیم تا به طور مستقیم به کسی که در خیابان های شهر و سرد می خوابد و واقعا محتاج هست، یاری کنیم.

4. ایفای نقش در فرایند جمع آوری یاری های اقتصادی یا Take part in a fundraising event

در 5 دسامبر، Shelter میزبان اولین پیاده روی برای یاری به بی خانمان ها بود. این مراسم یک پیاده روی 10 کیلومتری در لندن از ساعت 7 بعدازظهر بوده که به جهت یاری به احتیاجمندان برگزار شده است. جولی آدونگا و مو گلیگان در اولین پیاده روی شرکت و این طور عنوان کردند:ما واقعا افتخار می کنیم که به حمایت نمایندگان این جریان پیوسته ایم تا شادابی را با جمع آوری پول به خانواده های بی خانمان در این کریسمس، هدیه کنیم و امید است که بسیاری از مردم، از سراسر لندن به ما در بین سنت های کریسمس بپیوندند. من هیجان زده هستم که از نخستین پیشگامان این طرح انسان ساز خواهم بود. ما می توانیم در این روز، یک تفاوت اساسی و مهم را در خیابان های لندن حس کنیم. این طرح قرار است هر ساله، با نزدیک شدن ایام کریسمس برگزار گردد و امید است که مشکل فقر و بی خانمانی با سنت های کریسمس در سراسر دنیا برطرف گردد.

5. توقف برای تبادل نظر یا Stop for a chat

این روزها، یک گپ محبت آمیز می تواند تاثیر چشمگیری بر روحیه افراد بی خانمان داشته باشد و آن ها را به زندگی امیدوار کند. با این کار، آن ها حس می نمایند که مردم از آن ها متنفر نیستند و در همه حال، پشتیبان آن ها خواهند بود. لیام گراتگی درباره این مسئله بزرگ اینگونه شرح می دهد: بی کفایتی، موجب فشاری زیاد بر سلامت روان و ساعت های طولانی تنهایی، انزوا و محرومیت از خواب می گردد. یک تبریک گرم، یک بحث کوچک و یا پرسیدن سوال شخصی می تواند به فردی ناامید، امید بخشد.

6. غذا دادن به حیوانات آن ها یا Give food to their pet

برخی از افراد بی خانمان، یک حیوان خانگی دارند که می تواند عشق و حمایت از دست رفته را، برای آن ها جبران کند. حیوان خانگی آن ها، برایشان به مانند فرزند عزیز هست. پس با غذا دادن و رفتار مهربان و متفکرانه با حیوان آن ها را در این ایام، شاد کنید.

کلام انتهای

سنت یاری به بی خانمان ها در سرتاسر دنیا به چشم می خورد. این سنت و پیگیری و ارزش نهادن بر آن، به مرور زمان و گذشت سال ها می تواند از تعداد فقیران و بی خانمانان در سطح دنیا بکاهد. امید است که کشورهای دنیا به مانند انگلستان و کشورهای اروپایی، به فکر بیفتند و چاره جویی نمایند. جشن کریسمس فقط یک بهانه است، بهانه ای برای عشق ورزیدن و مهربان بودن. کاش زمان به ما مهلت دهد تا مهربان باشیم و مهربانی کنیم.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11688

به "جشن کریسمس و پایه ریزی سنتی تازه و با ارزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن کریسمس و پایه ریزی سنتی تازه و با ارزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید