دنیا در آستانه همه گیری گرسنگی

به گزارش مجله سلو بلاگ، همه گیری ویروس کرونا دنیا را در آستانه همه گیری گرسنگی قرار داده است. این تازه ترین هشدار دنیای است که روز سه شنبه آژانس برنامه غذایی سازمان ملل متحد به جامعه بین المللی داد و گفت، اگر اقدام فوری در این زمینه انجام نشود، در چند ماه آینده باید با بحران قحطی دست و پنجه نرم کرد.

دنیا در آستانه همه گیری گرسنگی

به گزارش ای بی سی نیوز، دیوید بیسلی، مدیر اجرایی برنامه غذای دنیا روز سه شنبه به شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد هشدار داد، به خاطر بحران همه گیری ویروس کرونا بیش از 30 کشور در حال توسعه قحطی گسترده را تجربه خواهند کرد و از این تعداد در 10 کشور همین حالا هم یک میلیون انسان در یک قدمی گرسنگی هستند. او یمن، کنگو، افغانستان، ونزوئلا، اتیوپی، سودان جنوبی، سوریه، سودان، نیجریه و هائیتی را 10 کشوری که در سال 2019 و همین حالا با بدترین بحران غذایی روبرو هستند، معرفی کرد و در مصاحبه با گاردین گفت: ما درباره افرادی که گرسنه می خوابند حرف نمی زنیم درباره شرایط بشدت سخت، شرایط اضطراری و افرادی که در یک قدمی مردن از گرسنگی هستند صحبت می کنیم. اگر ما برای این افراد غذا تهیه نکنیم می میرند. این مقام بین المللی توضیح داد: ویروس کرونا درحقیقت فراتر از یک همه گیری است و دارد همه گیری گرسنگی را ایجاد می نماید. حتی قبل از بروز بحران کووید19 به رهبران دنیا هشدار داده بودم که در سال 2020 بدترین بحران انسانی پس از جنگ دنیای دوم بروز خواهد نمود. به این خاطر که جنگ ها در یمن، سوریه و جاهای دیگر ادامه دارد، در آفریقا ملخ ها حمله نموده اند، بلایای طبیعی مدام رخ می دهد و بحران مالی در لبنان، کنگو، سودان و اریتره ادامه دارد.

به گفته بیسلی، در حال حاضر در دنیا 821 میلیون نفر هر شب گرسنه می خوابند اما علاوه بر آنها 135 میلیون نفر هستند که در شرایط بحرانی گرسنگی یا حتی بدتر از آن قرار دارند و تحلیل های جدید برنامه غذایی دنیا نشان می دهد که کووید19 حدود 130 میلیون نفر دیگر را تا پایان امسال میلادی در یک قدمی قحطی قرار خواهد داد. قرنطینه ها و رکودهای مالی باعث خواهند شد، طبقه کارگر فقیر در کشورهای در حال توسعه تا حد زیادی درآمد از دست بدهند و گرسنه بمانند. این مقام سازمان ملل که خودش به کووید19 مبتلا شده و در حال حاضر دوران نقاهت بیماری را سپری می نماید گفت، در حال حاضر برنامه دنیای غذایی هر روزه به حدود 30 میلیون نفر در دنیا که در قحطی هستند غذا می دهد و اگر این مواد غذایی به این 30 میلیون نفر نرسد، تحلیل ها نشان می دهد که در هر روز 300 هزار نفر جان شان را از دست خواهند داد. بیسلی با دعوت از رهبران دنیا برای اقدام هوشمندانه و فوری برای مقابله با بروز همه گیری گرسنگی گفت: ما وقت زیادی نداریم بنابراین بیایید عاقلانه و سریع وارد عمل شویم. اگر همکاری کنیم می توانیم کاری کنیم که همه گیری کووید 19 به یک بحران فاجعه بار انسانی و غذایی تبدیل نشود.

بنا بر گزارش جاکارتا پست، گرسنگی دراندونزی از این پس افراد بیشتری را هدف قرار خواهد داد زیرا ویروس کرونا در این کشور همچنان شیوع می یابد. همه گیری ویروس کرونا در اندونزی باعث شده سه میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست بدهند و 70 میلیون نفر خطر از دست دادن درآمدهایشان را تجربه نمایند. در این کشور قبل از همه گیری کووید 19، حدود 24 میلیون نفر فقیر وجود داشت و حالا خطر گرسنگی این افراد و افراد جدیدی که بیکار شده اند، افزایش یافته است.،ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 10 تیر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16637

به "دنیا در آستانه همه گیری گرسنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا در آستانه همه گیری گرسنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید