حسینی: تسویه حساب با ژائو و لی ماند برای المپیک، از هدیه خداوند به بهترین نحو استفاده می کنم

به گزارش مجله سلو بلاگ، ملی پوش تکواندو ایران می گوید که تسویه حساب او با ژائو و دایی هون لی به المپیک 2020 توکیو کشیده خواهد شد.

حسینی: تسویه حساب با ژائو و لی ماند برای المپیک، از هدیه خداوند به بهترین نحو استفاده می کنم

میرهاشم حسینی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص مسابقات فینال گرندپری گفت: سطح فینال مسابقات گرندپری با حضور 16 نفر برتر رنکینگ حتی از المپیک بالاتر است. در مسابقات المپیک 16 تکواندوکار حضور خواهند داشت، اما تنها 5 نفر از رنکینگ انتخاب می شوند و یک سهمیه نیز برای کشور میزبان است. 10 تکواندوکار دیگر نیز از مسابقات قاره ای انتخاب خواهند شد که باعث می شود سطح رقابت ها نسبت به فینال گرندپری سبک تر باشد.

وی ادامه داد: در مسابقات فینال گرندپری کارم را خوب شروع کردم، اما در دیدار نیمه نهایی مقابل دایی هون لی کم تجربگی کردم. تجربه دایی هون لی با حضور در دو دوره مسابقات المپیک و چندین مدال جهانی بیشتر از من است. در این مسابقه روز، روز دایی هون لی بود و او واقعا از آمادگی بالایی برخوردار بود. دایی هون بعد از برتری مقابل من، در دیدار فینال 45 بر 12 بردلی سیندون، قهرمان جهان از انگلیس را تحقیر کرد.

ملی پوش المپیکی تکواندو ایران در پاسخ به این سوال که بهتر نبود بعد از تساوی 20-20 اجازه می داد مسابقه به راند طلایی کشیده شود، گفت: دایی هون لی در ثانیه های انتهای حمله کرد که در آن موقعیت تصمیم گرفتم ضربه چرخشی بزنم، اما اصلا انتظار داشتم تکواندوکار کره ای دولیو بزند. به نظر من در آن شرایط تکواندوکاری بتواند با پای عقب دولیو بزند، اعجوبه است؛ کاری که لی انجام داد و 3 امتیاز دریافت کرد و دیگر زمان به انتها رسید.

حسینی در خصوص اینکه چه زمانی متوجه کسب سهمیه المپیک شده است، خاطرنشان کرد: در طول مسابقات وقتی نفرات پشت سر من در رنکینگ باختند، تا حدودی مشخص شده بود که سهمیه را کسب کردم، اما باز هم اطمینان نداشتم. در انتها مسابقات روز اول و اعلام مسئولان فدراسیون تکواندو دیگر متوجه شدم که به سهمیه المپیک رسیدم.

وی در پاسخ به این سوال که قطعی شدن سهمیه المپیک در کاهش انگیزه های او برای دیدار رده بندی تاثیرگذار نبوده است، گفت: پیش از این سه بار مقابل ژائو به برتری رسیده بودم، اما او در این دیدار استراتژی خود را تغییر داده بود. در ابتدا خیلی خوب پیش رفتم و حتی با 8 امتیاز جلو افتادم، اما یک اشتباه باعث شدم استراتژی بازی خود را گم کنم و دیگر نتوانم برنامه های مدنظرم را انجام دهم. مقابل ژائو بازی را شل نگرفتم و دوست داشتم حتما با مدال مسابقات را ترک کنم.

قهرمان بازی های آسیایی 2018 اندونزی تاکید کرد: در دو گرندپری آخر قسمت نشده که به مدال برسم. برخی مواقع هر چقدر آماده باشید همه چیز دست به دست هم می دهد که مدال نگیرد، اما باز هم خدا را شکر می کنم که همه اتفاقات منجر به کسب یک سهمیه ارشمند برای من شد و انتهای خوبی داشتم. باور کنید بعد از اتفاقات مسابقات جهانی هنوز هم باورم نمی شود که پیروز به کسب سهمیه المپیک شدم. حتی تا زمانی که سایت فدراسیون تکواندو رسما این موضوع را اعلام نکرد، باور نداشتم که بالاخره به سهمیه المپیک رسیدم.

حسینی خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر واقعا خیلی اذیت شدم. بعد از کارشنکی انگلیسی ها در مسابقات جهانی، در گرندپری بلغارستان ناداوری گریبانم را گرفت. در این میان برخی مواقع نیز کم لطفی هایی از داخل شد. در جریانات اخیر با تمام وجود لطف خدا را احساس کردم و شکر می کنم که در نهایت خدا این هدیه را به من داد. مطمئن باشید از هدیه خداوند به بهترین نحو استفاده و با قدرت در المپیک حاضر می شوم تا بهترین نتیجه را کسب کنم.

وی در خصوص دریافت سه ضربه چرخشی از ژائو در دیدار رده بندی گفت: وقتی اولین ضربه چرخشی را دریافت کردم، تمرکزم به هم ریخت و بازی از دستم در رفت. ژائو بازیکن دست و پا بسته ای نیست. او مدال طلای المپیک ریو، دو مدال طلا و یک مدال برنز جهان را در کارنامه خود دارد. در وزن 68- کیلوگرم دو رقیب با هوش دارم که یکی همین ژائو است و دیگری نیز دایی هون لی. این دو تکواندوکار با دیگر بازیکنان قابل قیاس نیستند و واقعا بازیکنان بزرگی هستند.

نایب قهرمان جهان در سال 2017 گفت: درست است که ژائو در فینال گرندپری مغلوب بردلی انگلیسی شد، اما به نظر من ژائو یک سر و گردن از او و سایر بازیکنان بالاتر است. تکواندوکار چینی بازیکن غیر قابل پیش بینی است و در این مسابقه نیز استراتژی خود را تغییر داده بود. در این بازی نیز با اولین اشتباه دیگر نتوانستم خود را جمع کنم و با دریافت ضربه چرخشی دوم بازی کاملا از دستم خارج شد. قطعا تسویه حساب با ژائو و دایی هون لی به المپیک کشیده خواهد شد.

حسینی با اشاره به مصدومیت در دیدار با جواد آچاپ گفت: بعد از دیدار دوم با آچاپ، از ناحیه دو قلوی پا دچار مشکل شدم. دکتر رهبری همه کار کرد و زحمات خود را کشید، اما با همان شرایط در مقابل لی و ژائو حاضر شدم. اصلا دنبال بهانه نیستم، اما کوچکترین مصدومیت ورزشکار را اذیت می کند، چه برسد به گرفتگی دو قلوی پا.

وی با ابراز ناراحتی از برخی کارشناسان گفت: برخی کارشناس ها در حالی به دور از انصاف صحبت می کنند، که در زمان حضور خودشان در تیم ملی نتوانستند کاری که می خواهند را انجام دهند. یکی از این کارشناسان، مربی و بازیکن بوده و انتظار نمی رود از سر ناراحتی اینگونه صحبت کند. نتایج تیم ملی در این مدت واقعا خیلی خوب بوده، اما تعجب می کنم چرا در این شرایط باز هم انتقاد صورت می گیرد. هادی ساعی و بیژن مقانلو نیز در خصوص مسائل انتقاد کردند، اما در انتها نکات مثبت را هم گفتند. برخی اظهارات کارشناسان خوب نیست و بیشتر تکواندو را به چالش می کشد.

قهرمان آسیا در سال 2015 در خصوص شرایط مردانی برای کسب سهمیه المپیک خاطرنشان کرد: سجاد در مسابقات فینال گرندپری خیلی در اوج بود و واقعا عالی کرد. مردانی در فینال می توانست به برتری برسد، اما تکواندوکار کره ای مانند دیگر کنندگان این کشور بسیار باهوش بود و سیستم بازی خود را عوض کرد که ما باید روی این مسائل کار کنیم. هر کسی جای سجاد باشد به خاطر اینکه تنها به خاطر 4 امتیاز سهمیه اش به اما و اگر کشیده، نارحت می شود و از لحاظ روحی به هم می ریزد.

حسینی در انتها به خبرنگاران گفت: امیدوارم سجاد خود را جمع و جور کند، چرا که بازیکن بسیار صبوری است. با تمام وجود دعا می کنم که مردانی سهمیه بگیرد تا با سه کننده در ژاپن حضور داشته باشیم. سجاد را مانند برادر بزرگتر خود دوست دارم و فراموش نمی کنم در اردوی تیم ملی به عنوان کاپیتان به ما می رسید و حواسش به همه بود. امیدوارم سجاد با کسب سهمیه المپیک به حقش برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11340

به "حسینی: تسویه حساب با ژائو و لی ماند برای المپیک، از هدیه خداوند به بهترین نحو استفاده می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینی: تسویه حساب با ژائو و لی ماند برای المپیک، از هدیه خداوند به بهترین نحو استفاده می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید