خبرنگاران بازگشت 27 پرنده شکاری به آسمان همدان

به گزارش مجله سلو بلاگ، همدان- خبرنگاران- رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: 27 پرنده شکاری شامل 15 بُهله دلیجه، هشت بُهله سارگپه و چهار بُهله عقاب طلایی به طبیعت بازگشتند.

خبرنگاران بازگشت 27 پرنده شکاری به آسمان همدان

مجید شعبانلو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: همه ساله برخی از گونه ها به علت برخورد شدید با شاخ و برگ درختان، سیم و کابل برق و برخورد با زمین هنگام شیرجه زدن برای شکار دچار جراحت و آسیب می شوند.

وی اضافه کرد: دوستداران طبیعت و محیط بانان با دیدن این گونه های زخمی آنها را به اداره های حفاظت محیط زیست برای رسیدگی و مداوا تحویل می دهند.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: این گونه ها در بیشتر مواقع از ناحیه بال و پا دچار جراحت شده و برخی مواقع نیز به علت نقص عضو دیگر به آسمان بازنمی گردند بلکه تا آخر عمر در باغ وحش نگهداری می شوند.

شعبانلو خاطرنشان کرد: پس از تحویل گونه جانوری زخمی به اداره حفاظت محیط زیست، ابتدا دامپزشک معتمد این اداره کل آن را معاینه کرده و در صورت وجود جراحت اندک پس از چند روز مداوا و تیمار، پرنده به طبیعت بازمی شود.

وی ادامه داد: برخی مواقع جراحت عمیق و شدید است بنابراین گونه زخمی برای طی طول درمان تحویل یک مرکز تیمار و نگهداری در شهرستان بهار می شود و دامپزشک هر چند ماه یکبار شرایط جسمی گونه های موجود در این مرکز را بررسی می کند.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: چنانچه گونه هایی قابلیت پرواز و بازگشت به طبیعت را داشته باشند به چرخه طبیعت بازمی گردند در غیر اینصورت تحویل باغ وحش می شوند.

شعبانلو خاطرنشان کرد: برخی از گونه های تحویلی به اداره های محیط زیست جوجه پرندگان هستند با این توضیح که جوجه ها در آغازین روز تلاش برای پرواز از لانه و روی شاخه به زمین سقوط کرده و دوستداران طبیعت آنها را به محیط زیست تحویل می دهند.

وی از دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده جوجه پرندگان آنها را به حال خود رها کنند چرا که والدین جوجه مراقب شان هستند همچنان جوجه پرنده سعی در به پرواز درآمدن و یادگیری پرواز، زندگی در طبیعت و شکار می کند.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: در صورت زنده گیری و تحویل جوجه به محیط زیست، این مرکز تنها حافظ جان او بوده و نمی تواند روش زندگی در طبیعت و شکار طعمه را نیز به او آموزش دهد.

تا به امروز 315 گونه مهره دار جانوری در استان همدان شناسایی شدند که 26 درصد گونه های موجود در کشور را شامل می شود. این گونه ها شامل 193 گونه پرنده، 45 گونه خزنده، 39 گونه انواع ماهی ها، 34 گونه پستاندار و چهار گونه دوزیست است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 21973

به "خبرنگاران بازگشت 27 پرنده شکاری به آسمان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازگشت 27 پرنده شکاری به آسمان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید