خبرنگاران شناسایی ژنی در خفاش ها که به ساخت داروی کرونا یاری می نماید

به گزارش مجله سلو بلاگ، پکن- خبرنگاران- دانشمندان سه کشور چین، سنگاپور و آمریکا در یک پروژه مشترک که توسط دانشگاه چینگ هوا پکن مدیریت می گردد ادعا کردند پیروز به شناسایی ژنی در خفاش ها شده اند که می تواند برای ساخت داروی ضد کرونا موثر باشد.

خبرنگاران شناسایی ژنی در خفاش ها که به ساخت داروی کرونا یاری می نماید

به گزارش خبرنگاران یک تیم از پزشکان و متخصصان این سه کشور ژنی را به نام کارولاکتون در خفاش ها یافته اند که به باور آن ها برای ساخت دارویی که بتواند این بیماری را درمان کند، بسیار مفید خواهد بود.

دانشگاه چینگ هوا پکن در تارنمای خود گزارشی در این باره منتشر نموده و آورده است: این ژن به محققان به شکلی بالقوه برای ساخت دارو یاری خواهد نمود .

گزارش با اشاره به اینکه دانشمندان این کشورها مدتی است روی این ژن کار می نمایند و این دستاورد را بسیار مهم دانسته اند آورده است: به اعتقاد این دانشمندان، ویروس بیماری سارس که در سال های 2002 و 2003 میلادی در چین و هنگ کنگ شیوع پیدا کرد عامل شیوع کرونای 2019 بوده است.

دانشمندان با اشاره به اینکه این ژن را در خفاش های سیاه پیدا نموده اند آورده اند این دستاورد می تواند در مجموع به پزشکان برای دستیابی به دارویی که ویروس ها را از بین ببرد، یاری کند.

اعتقاد بر این است که بسیاری از ویروس هایی که باعث بیماری هایی نظیر آنفلوانزا، زیکا، ملیکا و شماری دیگر از بیماری ها در انسان شده اند، به همین ژن مربوط است.

آن ها تاکید دارند که داروی کرونای 19 باید شبیه داروهای درمان سرطان باشد این داروها ژن های مخصوصی را که سلول های سرطانی به آن احتیاج دارند، هدف قرار می دهد.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 14900

به "خبرنگاران شناسایی ژنی در خفاش ها که به ساخت داروی کرونا یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شناسایی ژنی در خفاش ها که به ساخت داروی کرونا یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید