خبرنگاران پوتین و بایدن ملاقات می نمایند

به گزارش مجله سلو بلاگ، مسکو- خبرنگاران- در شرایطی که تنش های شدید میان روسیه و آمریکا، روابط دوجانبه را به پایین ترین سطح از زمان سرانجام جنگ سرد رسانده است، دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه از ملاقات سران دو کشور در ماه ژوئن(خرداد/تیر) اطلاع داد.

خبرنگاران پوتین و بایدن ملاقات می نمایند

به گزارش خبرنگاران از مسکو یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه گفت: ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ماه ژوئن (11 خرداد ماه تا 9 تیر) ملاقات خواهند کرد.

به گفته اوشاکوف، در زمان حاضر در سطح کاری ملاقات سران روسیه و آمریکا آنالیز نمی گردد اما تاریخ مشخصی برای آن معین نشده است.

دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه گفت که مسکو در خصوص این ملاقات با توجه به بسیاری از عوامل تصمیم گیری می نماید.

بایدن روز 13 ماه آوریل در گفت و گوی تلفنی با پوتین، ملاقات دو طرف در یکی از کشورهای اروپایی را پیشنهاد کرد.

تا به امروز اتریش، فنلاند و سوئیس برای میزبانی ملاقات سران روسیه و آمریکا اعلام آمکادگی نموده اند.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن از سال 2014 تا به امروز بیش از یکصد بسته تحریم های اقتصادی و اقتصادی علیه مسکو وضع نموده است.

در یک هفته اخیر آمریکا 10 دیپلمات روس را اخراج و بسته جدید تحریمی در خصوص این کشور وضع و در پاسخ روسیه نیز 20 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب کاردار روسیه را به بهانه اقدامات بی ثبات کننده این کشور احضار کرد.

به گزارش خبرنگاران از اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن اظهار داشت که کاردار روسیه در زمان احضار شدن به وزارت امور خارجه آمریکا اتهامات را رد کرد.

سفارت روسیه در واشنگتن در پیغام توییتری نوشت: کاردار روسیه امروز در جلسه وزارت امور خارجه آمریکا اتهامات بی اساس علیه روسیه در خصوص اقدامات بی ثبات کننده در سراسر منطقه یورو-آتلانتیک را به شدت رد کرد.

احضار کاردار روسیه در حالی صورت می گیرد که جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو روزهای گذشته برای مشاوره به واشنگتن بازگشت.

دیمیتری مدودیف معاون شورای امنیت روسیه اظهار داشت : از زمان وقوع بحران کارائیب در قرن بیستم دو کشور روسیه و آمریکا هیچگاه تا این اندازه به جنگ نزدیک نشده بودند.

به گزارش خبرنگاران، مدودیف که از سالهای 2008 تا 2012 رئیس جمهوری روسیه بود، امروز آدینه در مقاله ای در خبرگزاری ریانووستی نوشت: از زمان وقوع بحران کارائیب در قرن بیستم، دو کشور روسیه و آمریکا هیچگاه تا این اندازه به جنگ نزدیک نشده اند.

بحران کارائیب یا بحران موشکی کوبا که با عناوین بحران اکتبر 1962 یا هراس موشکی شناخته می گردد، تقابل 13 روزه میان ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی بود که در پی استقرار موشک های بالستیک میان برد شوروی در خاک کوبا شروع شد. از این بحران اغلب به عنوان واقعه ای یاد می گردد که به طور بالقوه ای می توانست جنگ سرد را به یک جنگ هسته ای تمام عیار تبدیل کند ...

مدودیف توضیح داد: در آن موقع سران شوروی و آمریکا از این بحران درس گرفتند که همکاری برای حل مسائل بین المللی بهتر از رویارویی و مناقشه است.

وی اضافه کرد: اما امروز شرایط تا اندازه ای فرق می نماید و سیاست خارجی آمریکا متزلزل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 31806

به "خبرنگاران پوتین و بایدن ملاقات می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوتین و بایدن ملاقات می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید