درخواست تایوان از چین در آغاز سال نو میلادی: اقدام نظامی راه حل مناسبی نیست

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس اجرایی تایوان در سخنرانی خود به مناسبت سال تازه میلادی از چین خواست تا استفاده از راه چاره نظامی برای مناقشه تایوان را از دستور کار خود خارج کند.

درخواست تایوان از چین در آغاز سال نو میلادی: اقدام نظامی راه حل مناسبی نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تسای اینگ ون، رئیس اجرایی تایوان به مناسبت سال نو میلادی پیامی را برای دولت چین با این مضمون ارسال کرد که راه حل، مناقشه نظامی نیست.

تسای امروز در سخنرانی خود به مناسبت سال نو میلادی گفت: ما باید به مقامات پکن یادآوری کنیم که قضاوت نادرستی از شرایط نداشته باشند و مانع از توسعه ماجراجویی نظامی در داخل شویم.

تسای در بخشی از سخنرانی خود گفت: اقدام نظامی مشخصا گزینه ای برای حل اختلافات فرامرزی نیست. مناقشات نظامی بر ثبات اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود. هر دو طرف مشترکا مسئولیت حفظ ثبات و صلح منطقه ای را برعهده دارند.

رئیس اجرایی تایوان گفت که موضع این جزیره همواره تسلیم شدن در زمان مواجهه با فشار و حرکت عجولانه در زمان دریافت حمایت نیست.

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در سخنرانی تلویزیونی خود با اشاره به جزیره تایوان و مقدس خواندن این منطقه گفت که اتحاد کامل سرزمین مادری رویای مشترک مردم در هر دو سوی تنگه تایوان است .

رئیس جمهوری چین همچنین بر اهمیت ثبات در هنگ کنگ و ماکائو به عنوان مستعمره سابق بریتانیا و پرتغال تاکید کرد که به ترتیب در سال های 1997 و 1999 به چین بازگشتند .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 41151

به "درخواست تایوان از چین در آغاز سال نو میلادی: اقدام نظامی راه حل مناسبی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست تایوان از چین در آغاز سال نو میلادی: اقدام نظامی راه حل مناسبی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید