دکوراسیون داخلی منزل

به گزارش مجله سلو بلاگ، دکوراسیون داخلی

درست زمانی که تصمیم می گیرید مبلمان را به چه ترتیبی در سالن پذیرایی بچینید، در حال اجرای دکوراسیون داخلی هستید! دکوراسیون داخلی یعنی هر یک از المان های محیطی را در کجا قرار دهیم تا بیشترین و بهترین استفاده را بتوانیم از آنها داشته باشیم. علاوه بر چیدمان، هر طراحی داخلی شامل بخش های مختلفی است. یکی از این بخش ها چیدمان داخلی است و یک بخش دیگر، مربوط است به نحوه انتخاب و بکارگیری تزئینات داخلی مانند انواع پارکتو ….

دکوراسیون داخلی منزل

میلانی ست

گروه میلانی ست از اوایل سال 1390 آغاز به کار نموده است و به صورت تخصصی در حوزه محصولات مرتبط با دکوراسیون داخلی، از قبیل کاغذدیواری، لمینت پارکت، کف پوش پی وی سی و دیوار پوش و قرنیز و… فعالیت می نماید.

تمام آنچه از دیزاین داخلی باید بدانیم

چوب جادویی در دستان شماست! کافی است با ذهنی آگاه، آغاز کنید! در اجرای دکوراسیون داخلی برخی نکات ظریف وجود دارد که در صورت اجرای آنها، می توانید یک دیزاین بی نظیر را تجربه کنید. این اصول کلی در همه فضاها قابلیت اجرا دارند.

حال اجازه بدهید، این نکات باریک تر ز مو را با هم بررسی کنیم:

نقشه راه را معین کنید. بسیارمهم است که در اجرای دکوراسیون تازه بدانید که دقیقاً کدام موارد نیاز به اصلاح و بازبینی دارند. و اولویت های شما کدام موارد را شامل می شود. این مورد مهمترین و اساسی ترین گام در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود. دلیل آن این است که برای دستیابی به بهترین نتیجه باید یک طراحی هماهنگ داشته باشید.

منظور این است که نتیجه کار باید در همه بخش ها متعادل باشد. زمانی که قبل از هر کاری جهت معین می شود، می توان اطمینان داشت که در خاتمه اجرای طراحی، یک دکوراسیون هماهنگ و متعادل خواهید داشت.

سبک های مختلف معماری را بشناسید. و بعد از آن سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید. و در پی آن تمامی انتخاب ها و طراحی ها را بر اساس سبک دلخواه خود انجام بدهید. در ادامه مقاله برایتان از سبک های مختلف در معماری و دکوراسیون داخلی بیشتر خواهیم گفت.

توجه داشته باشید که فضا را بیش از حد از مبلمان پر نکنید. اجازه بدهید بخش هایی هم خالی بماند. در فنگ شویی هم برای گردش انرژی حیاتی در محیط خانه، فضاهای خالی در نظر گرفته می شود.

اگر سالن به اندازه کافی جا داشته باشد، بهتر است مبل ها را به دیوار نچسبانید و کمی با فاصله از دیوار بگذارید.

یک رنگ غالب برای دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید. البته لزومی ندارد حتماً تمام بخش های یک خانه تنها از یک الگوی رنگی تبعیت کنند. می توانید برای بخش های مختلف، رنگ های گوناگونی در نظر بگیرید. به عنوان مثال سالن پذیرایی و یا اتاق نشیمن، می توانند سفید و طلایی باشند. و آشپزخانه سفید و قرمز و اتاق های خواب یاسی و یا آبی رنگ باشند.

اگر فضای شما کوچک است، بسیار مهم است کهتم رنگی منتخب شما، گزیده ای از رنگ های روشن و البته خنثی باشند. استفاده از رنگ های روشن فضا را بزرگتر جلوه می دهد و رنگ های خنثی با هر رنگ دیگری به آسانی ست می شوند. از این رو از بهم ریختگی فضا جلوگیری می شود.

یک همراه همیشگی دکوراسیون داخلی، نور است. اگر خانه شما این مزیت را دارد که نور طبیعی در طول روز به داخل بتابد، حتماً سعی کنید از آن بیشترین استفاده را ببرید. پرده ها را نازک و با رنگ روشن انتخاب کنید. و در طول روز آنها در کنار پنجره جمع کنید تا نور زیبای خورشید، به داخل خانه تان بتابد. و البته نورپردازی را هم در فضا جدی بگیرید! می توانید با این گزینه طراحی داخلی متفاوتی را بیافرینید!

دیوارپوش مناسب فضایتان را انتخاب کنید. بسیار مهم است که جنس و رنگ و مدل دیوارپوش متناسب با طرح کلی شما باشد. و البته در انتخاب آن هم باید به شرایط آب و هوایی محل زندگی خود توجه داشته باشید.

انتخاب درست کفپوش بسیار اهمیت دارد. شاید در این بخش مجبور شوید کمی بیشتر هزینه کنید، اما مطمئن باشید که ارزشش را خواهد داشت. کفپوشی برای خانه مناسب است که به آسانی قابلیت تمیز شدن را داشته باشد. سطح آن لیز نباشد. به آسانی و در اثر کشیده شدن مبلمان بر روی آن خراشیده نشود. و میانه عمر خوبی داشته باشد و در اثر گرد و غبار زیبایی خود را از دست ندهد.

قرنیزها زیبایی خاصی به فضا هدیه می کنند. شاید بد نباشد در دکوراسیون داخلی خود، جایی هم برای آنها در نظر بگیرید.

نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد، همگی جزو اقدامات اساسی و بنیادین در اجرای دکوراسیون داخلی بودند. همانطور که پیشتر اشاره شد، بسیار مهم است که چیدمان و دیزاین کلی خانه از یک سبک خاص پیروی کند. در بخش بعدی می خواهیم کمی هم از سبک های مختلف در معماری و دکوراسیون با شما سخن بگوییم.

آشنایی با سبک های مختلف

سبک در دکوراسیون، به نحوه انتخاب المان ها و چگونگی کنار هم قرار گرفتن آنها گفته می شود. سلیقه فردی مهمترین پارامتر در انتخاب سبک بشمار می رود. و البته استایل زندگی شخصی نیز در این مورد بی تأثیر نیست.

نام آشناترین سبک های دکوراسیون داخلی که از قضای روزگار، طرفداران پروپاقرصی هم دارند، عبارتند از:

کلاسیک

این سبک لوکس و اصیل است. رنگ منتخب در این شیوه چیدمان، بیشتر به رنگهای کرم، قهوه ای، سبز یشمی، زرشکی و طلایی تمایل دارد. مبلمان مورد استفاده از انواع استیل انتخاب می شوند. برای کفپوش ها هم بیشتر از انواع سرامیک و یا پارکت های چوبی استفاده می شود. معمولاً پرده ها را از انواع پرکار انتخاب می کنند. والان و چین برای پرده های این سبک، جزو الزامات به شمار می آید.

مدرن

در سبک مدرن، همه چیز ظاهری ساده و مینیمال دارد. تم رنگی معمولاً شامل رنگ های خنثی می شود. مبلمان ساده و بدون تزئینات اضافی هستند. یکی از بهترین مثال ها، مبل های آل می باشند. اکسسوری و تزئینات در کمترین حالت ممکن مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از انواع دیوارپوش های آجری و سنگی می تواند حال و هوای جذابی را در این سبک به وجود بیاورد.

تلفیقی

ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن است. یکی از بهترین مثال های کاربردی برای آن، مبل های نیمه استیل هستند. هم اعوجاج و تزئینات دارند. (مانند سبک کلاسیک) و هم اینکه در عمل مبل راحتی به شمار می آیند. سبک تلفیقی بهتر است در فضاهایی که به اندازه کافی بزرگ هستند اجرا شود. محدودیتی برای انتخاب دیوارپوش و کفپوش در این سبک وجود ندارد. اما توجه داشته باشید که لزوم رعایت یکپارچگی و هماهنگی در این سبک دکوراسیون بیشتر از سبک های کلاسیک و مدرن به تنهایی، حائز اهمیت است.

ایرانی

المان هایی در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد که مختص فرهنگ ایرانی است. مانند استفاده از انواع فرشها البته با تاکید بر طرح های سنتی. اگر بخواهیم کمی حال و هوای ایرانی به فضا القا کنیم، استفاده از صنایع دستی، یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

روستیک

سبکی که به استفاده از عناصر طبیعی به خصوص چوبی به شکل طبیعی و دست نخورده تاکید فراوان دارد. معمولاً در خانه ها با متراژ پایین خیلی قابل اجرا نمی باشد. زیرا مبلمانی که به این سبک ساخته می شوند معمولاً به دلیل آنکه به صورت دستی تولید می شوند کمی بزرگ و تا حدودی زمخت می باشند.

کلام آخر

شما هم می توانید بهشت خود را بیافرینید! اجرای پیروز دیزاین داخلی، کلید حل معماست! رعایت موارد ساده امامهم و کاربردی موجب می شود تا شما به تمام آنچه که در آرزویش هستید برسید. در این مقاله نکات کلیدی در دکوراسیون داخلی مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه تعدادی از مهمترین سبک های معماری معرفی شدند.

امیدواریم تمامی این نکات همانند چراغی راهتان را روشن ساخته باشند! ازاینکه تا خاتمه با ما همراه بودید، از شما متشکریم.

منبع: https://milaniset.com/interiorr-decoration/

منبع: اتاق
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 41663

به "دکوراسیون داخلی منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون داخلی منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید