دیدار معاون رئیس جمهور در شورای امنیت ملی قرقیزستان با امیرعبداللهیان

به گزارش مجله سلو بلاگ، طلعت بیک مصدق اف معاون رئیس جمهور در شورای امنیت ملی قرقیزستان بعدازظهر امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار معاون رئیس جمهور در شورای امنیت ملی قرقیزستان با امیرعبداللهیان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، طلعت بیک مصدق اف معاون رئیس جمهور در شورای امنیت ملی قرقیزستان که برای انجام یک ملاقات رسمی سه روزه دیروز (شنبه) وارد تهران شد، بعدازظهر امروز (یکشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ملاقات و گفت وگو کرد.

این مقام قرقیزستانی که بنا به دعوت علی شمخانی به تهران آمده، امروز نیز با دبیر شورای عالی امنیت ملی ملاقات و از علاقه مندی کشورش برای ارتقای مناسبات دوجانبه با دولت تازه ایران در همه زمینه ها خبر داد.

شمخانی در این ملاقات با اشاره به اشتراکات تمدنی و منافع و تهدیدات مشترک شرح داد: با برنامه ریزی مناسب می توان همکاری بین دو کشور در همه سطوح را توسعه و تعمیق داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تشریح ظرفیت های ایران در حوزه های ترانزیتی، انرژی، علمی، پزشکی، فناوری، آی .تی و شرکت های دانش بنیان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همه جانبه همکاری بین دو کشور اعلام کرد. (اینجا بخوانید)

گفتنی است وزرای خارجه ایران و قرقیزستان مهر ماه نیز در نیویورک با یکدیگر ملاقات کردند و روسلان قزاق بایف وزیر خارجه قرقیزستان در ملاقات با همتای ایرانی از آمادگی این کشور برای تسهیل حضور بخش خصوصی ایران در قرقیزستان خبر داد و پیشنهاد برقراری پرواز مستقیم بین بیشکک و تهران را مطرح نمود. (بیشتر بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 42072

به "دیدار معاون رئیس جمهور در شورای امنیت ملی قرقیزستان با امیرعبداللهیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار معاون رئیس جمهور در شورای امنیت ملی قرقیزستان با امیرعبداللهیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید