روسیه: آمریکا به دنبال تبدیل فضا به حوزه عملیات جنگی است

به گزارش مجله سلو بلاگ، وزارت امور خارجه روسیه با یادآوری آمادگی مسکو برای مذاکره با واشنگتن درباره مسائل مرتبط با فعالیت های فضایی، اظهار داشت ماموریت نیروهای مسلح روسیه در فضا صرفا دفاعی است درحالی که واشنگتن کوشش می نماید فضا را به حوزه ای برای عملیات رزمی تبدیل کند.

روسیه: آمریکا به دنبال تبدیل فضا به حوزه عملیات جنگی است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه روز آدینه به دنبال انتشار راهبرد فضای دفاعی آمریکا این خبر را اعلام نمود و اضافه کرد: ما لغو نگرانی های دوجانبه در چارچوب مذاکرات جامع معنا دار بین روسیه و آمریکا را درباره طیف وسیعی از مسائل مربوط به امنیت فعالیت های فضایی امکان پذیر می دانیم.

این وزارتخانه اضافه کرد: ما آمادگی خود را برای مذاکره درباره مسائل مربوط به فعالیت های فضایی بین نمایندگان سازمان ها و آژاسن های مربوطه در هر دو کشور اعلام می کنیم.

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، گزارش جدید راهبرد جدید دفاعی آمریکا سیاست تهاجمی واشنگتن را در فضا نشان داد. این راهبرد اهداف نهایی حفظ سلطه نظامی ایالات متحده در فضا را ترسیم می نماید. بنابراین، فعالیت های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بر استفاده نظامی از پتانسیل فضا متمرکز خواهد بود.

به نوشته تاس، وزارت امور خارجه روسیه همچنین توجهات را به این حقیقت جلب کرد که طرف آمریکایی فضا را زمینه ای برای فعالیت های رزمی قلمداد می نماید.

در بیانیه این وزارتخانه اشاره شده است که در گزارش راهبرد فضایی آمریکا عنوان شده نیروهای نظامی از استفاده از فضا توسط آمریکا و متحدان آن حمایت می نمایند. استفاده این کشورها از فضا فقط برای اهداف دفاعی و بازداندگی و دفاعی نیست بلکه یکی از اهداف آن، حمله به دشمن در استفاده های خصومت آمیز از فضا است.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام نمود: همکاری آمریکا با متحدان و شرکایش در فضا محور توجهات جدی بوده است اما واشنگتن فقط برای آنها نقشی یاریی در اجرای طرح های فضایی نظامی اش دارد. انتظار می رود متحدان و شرکای آمریکا فقط یاری های اقتصادی، فناوری و نیروی انسانی ارائه دهند.

وزارت یاد شده اضافه کرد: واشنگتن برای ارائه مدرکی دال بر اتهامات خود درباره تهدیدهای راهبردی در فضا از سوی روسیه و چین زحمتی به خود نمی دهد. برای توجیه این فرایند که باعث رقابت تسلیحاتی در فضا و بی ثباتی در حوزه امنیت بین المللی می گردد واشنگتن از تاکتیک های متعارف خود برای اتهام زنی به دیگر کشورها استفاده می نماید. واشنگتن همچنین از تحریف واقعیت ها در اتهام زنی به مسکو و پکن در استقرار تسلیحات در فضا پروا ندارد.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام نمود: واشنگتن به مفاد دکترین نظامی سال 2014 روسیه اشاره می نماید بدون این جزییات دقیق آن را ارائه دهد و به بهانه چنین دکترینی کوشش می نماید فضا را به حوزه ای برای عملیات رزمی تبدیل کند.

این وزارتخانه اضافه کرد: ماموریت نیروهای مسلح روسیه در فضا صرفا دفاعی است و هدف آنها هشدار به موقع درباره حملات فضایی، آمادگی برای جلوگیری از حملات تسلیحاتی هوا فضا، استقرار فضاپیما برای حمایت از فعالیت های نیروهای مسلح روسیه و تقویت سامانه های دفاعی هوافضا است. آمریکایی ها به دنبال هر گونه مذاکره ای برای ایجاد ساختارهای تعهد آور بین المللیِ مورد تاکید چین و روسیه و دیگر اعضای جامعه بین المللی برای جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا نیستند.

روسیه تاکید دارد که طرح های تهاجمی واشنگتن در فضا را تحت نظر دارد و تبعات احتاقتصادی آن را آنالیز می نماید.

وزارت خارجه این کشور اعلام نموده است هر گونه نگرانی کنونی و نگرانی های دیگری درباره وجود سلاح در فضا باید بر سر میز مذاکره برطرف گردد و روسیه در جهت تحقق چنین هدفی برای دستیابی به نتایج دقیق کوشش می نماید.

این وزارتخانه تاکید نمود: ما از ایالات متحده می خواهیم مسئولانه عمل کند و به خاطر داریم که همه کوشش های قبلی واشنگتن برای سلطه بر فضا ناگزیر منجر به تنش شده و دور جدیدی از رقابت تسلیحاتی را به بار آورده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 30 مرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 18852

به "روسیه: آمریکا به دنبال تبدیل فضا به حوزه عملیات جنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا به دنبال تبدیل فضا به حوزه عملیات جنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید