زبان بدن سگ تان را بخوانید

به گزارش مجله سلو بلاگ، سگ ها خیلی چیزها از دنیای اطراف مان به ما می گویند. اگر می خواهید این رازها را بفهمید و به علاوه از حال درونی حیوان خانگی تان با خبر شوید، باید زبان بدن او را متوجه شوید.

زبان بدن سگ تان را بخوانید

زبان بدن سگ را یاد بگیرید

1- به سگ تان بیشتر توجه کنید. ما انسان ها به زبان بدن یکدیگر مطلع هستیم و معمولا می توانیم احساساتی مانند ترس، خشم، نگرانی و غیره را از صورت هم بخوانیم. اما نسبت به سگ ها اینطور نیستیم. برای خبره شدن در زبان بدن سگ تان، باید توجه بیشتری به او و حالاتش کنید.

2- به حالات خاصی از بدن سگ توجه بیشتری کنید. برای مثال برای 1 یا 2 هفته تنها به دم سگ تان و حرکات مختلف آن توج کنید.

3- به دیگر قسمت های بدن توجه کنید. زمانی که با حالات مختلف دم سگ تان آشنا شدید به سراغ دیگر قسمت های بدنش بروید و آنها را هم برای چند هفته زیر نظر بگیرید.

4- به خاطر داشته باشید که هر سگ با سگ دیگر فرق دارد. هر سگی منحصر به فرد است و رفتارهای خاص خودش را دارد. در حالی که نشانه هایی که در زیر آورده ایم نقطه خوبی برای آغاز هستند، اگر زبان بدن سگ شما با آنها همخوانی نداشت، طبیعی است. هر سگی زبان بدن خاص خود را دارد.

به دم سگ توجه کنید

1- یاد بگیرید زمانی که دم سگ تان با یک سرعت معمولی به طور متناوب تکان می خورد، سگ تان چه منظوری دارد. این حالت به آن معنی است که سگ شما آرام است اما گوش به زنگ هم هست. او برای هر اتفاقی آماده است. ممکن است او منتظر چیز خاصی باشد (مثلا اینکه او را برای پیاده روی بیرون ببرید).

2- زمانی که سگ تان دمش را آرام می جنباند و آن را پایین گرفته چه منظوری دارد. این به آن معنی است که سگ دستور شما را نفهمیده و می خواد باز هم برایش تکرار کنید.

3- زمانی که دم سگ تان کمی می لرزد و سگ آن را صاف به طور عمودی بالا گرفته است، چه منظوری دارد. این رفتار به آن معنی است که سگ برای خودش قلمرو و قدرت می طلبد.

4- زمانی که سگ تان دمش را خیلی پایین نگه داشته و مرتبا آن را تکان می دهد چه منظوری دارد. در این هنگام سگ دارد به شما می فهماند که شما رئیس و مسئول او هستید. او آماده است که از شما اطاعت کند.

5- زمانی که سگ دمش را کمی پاییین تر از حالت عمودی گرفته و آن را بی حرکت نگه داشته چه منظوری دارد. این حرکت به ان معنی است که او خیلی مواظب و هوشیار است.

6- زمانی که سگ دمش را موازی زمین گرفته و آن را سفت نگه داشته چه منظوری دارد. به آن معنی است که سگ حرف تان را قبول نموده است.

7- زمانی که دم سگ تقریبا عمودی است چه منظوری دارد. او می خواهد به بقیه بفهماند که سر دسته گروه است. این حالت، حالت یک سگ با اعتماد به نفس است. در این حالت از او پیروی کنید و دنبالش راه بیافتید.

8- زمانی که سگ دمش را شل نگ داشته اما موازی با سطح زمین هم نیست چه منظوری دارد. این حالت به آن معنی است ک سگ شما آرام است و با محیط اطراف ارتباط برقرار نموده و با شرایط موافق است.

9- زمانی که سگ دمش را پایین نگه داشته و آن را به طور نوسانی تکان می دهد، چه منظوری دارد. این به آن معنی است که سگ نامطمئن است و یا دارد کاری غیر معمول انجام می دهد.

10- زمانی که سگ دمش را ما بین پاهایش می گذارد چه منظوری دارد. در این حالت سگ یا خیلی ترسیده است و یا درد زیادی دارد.

حالت و طرز ایستادن سگ را بفهمید

1- وقتی که سگ سفت و سخت ایستاده و کمی به سمت جلو مایل شده، چه چیزی به ما می گوید. این به آن معنی است که سگ شما دارد به دستوری که به او داده اید و یا خوراکی که به عنوان پاداش به او داده شده، پاسخ می دهد. در این حالت او به رقیبانش اطلاع می دهد که به هیچ وجه عقب نشینی نخواهد کرد.

2- وقتی سگ غلت می خورد چه منظوری دارد. سگ می خواهد به شما بگوید که تسط شما بر خودش را قبول نموده است.

3- وقتی او یک پنجه ای را بالا گرفته چه منظوری دارد. او از چیزی در خودش یا در اطراف مطمئن نیست و شاید می خواهد بگوید دارد اتفاقی می افتد.

4- سگ من پنجه/سرش را روی پشت گردن سگی دیگر گذاشت، منظور او چه بود؟ این کار به آن معنی است که این دو سگ مشکل شان را با هم حل نموده اند و حالا اختلافی ندارند.

5- وقتی سگم پنجه یا سرش را روی زانوی من می گذارد سعی دارد چه چیزی به من بگوید؟ سگ با این کار می خواهد توجه شما را داشته باشد.

در چشم هاشان نگاه کنید

1- زمانی که چشم های سگ باز و هوشیارند او چه منظوری دارد. سگ تان منتظر است تا شما به او توجه نشان دهید.

2- وقتی سگ به محیط اطراف زل زده به چه فکر می نماید. سگ در این حالت خود را مسئول و رئیس می داند و اگر شما به این خواسته او احترام نگذارید رفتار بدی از خود نشان خواهد داد.

3- وقتی سگم به یک شی نگاه می نماید و انگار به آن چشمک می زند چه منظوری دارد. او می خواهد به شما بفهماند که آماده بازی کردن است.

4- وقتی سگ تان به هر جایی غیر از شما نگاه می نماید چه منظوری دارد. او با این کار به شما نشان می دهد مطیع شما اتست.

5- وقتی سگ چشم هایش را باریک و تهدید آمیز می نماید چه منظوری دارد. در این حالت سگ تان خشمگین است.

به گوش ها توجه کنید

1- وقتی سگ گوش هایش را مستقیم رو به بالا یا کمی مایل به جلو نگه می دارد چه منظوری دارد. او کنجکاو است و به هر چیز جدیدی در اطرافش واکنش نشان می دهد.

2- وقتی سگ گوش هایش را صاف به سمت عقب در امتداد سرش نگه می دارد چه احساسی دارد؟ سگ تان ترسیده است.

3- زمانی که سگم گوش هایش را عقب نگه داشته اما نه آنقدر سخت و محکم که در امتداد سرش قرار بگیرند، چه احساسی دارد؟ در این حالت سگ کمی احساس نارضایتی دارد و معمولا بدون احتیاج به مداخله حل می گردد.

به دهان سگ نگاه کنید

1- وقتی لب های سگ آویزان است، دندان هایش را به هم فشار داده و چانه اش چین خورده چه منظوری دارد؟ سگ تان خیلی عصبانی است و حالا حالاها آرامی نمی گیرد.

2- وقتی سگم خمیازه می کشد چه منظوری از این کار دارد؟ سگ در واکنش به استرس این رفتار را از خود نشان می دهد.

3- وقتی به نظر می رسد انگار سگم دارد می خندد، او در واقع چه احساسی دارد؟ در این حالت سگ شما ریلکس و شاد است. از این زمان بهره ببرید و با او بازی کنید و اوقات خوشی داشته باشید.

منبع: فوت و فن / wikihow.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 47441

به "زبان بدن سگ تان را بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زبان بدن سگ تان را بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید