زیرنیرو: افزایش 40 درصدی عملکرد صادراتی ایران در همکاری با اورآسیا

به گزارش مجله سلو بلاگ، رضا اردکانیان، وزیر نیرو درباره سفر خود به سن پترزبورگ گفت: در این سفر ملاقاتی با دبیرکل اتحادیه مالی اورآسیا انجام شد که در این ملاقات وزیر تجارت این اتحادیه نیز حضور داشت.

زیرنیرو: افزایش 40 درصدی عملکرد صادراتی ایران در همکاری با اورآسیا

وی ادامه داد: مذاکره های مفصلی درباره فرایند دائمی شدن موافقت نامه بین ایران و اتحادیه انجام و مقرر شد برنامه زمانبندی در روزهای به طرف ایرانی داده گردد.

وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: همچنین مقرر شد هم ما در ایران و هم دبیرخانه در ارتباط به 5 کشور موسس فرایند دائمی شدن این موافقت نامه و لایحه تجارت آزادپیگیری گردد.

اردکانیان گفت: امید است بخش عمده مذاکره ها در هفته های پایانی دولت دوازدهم صورت گیرد زیرا زمان محدودی برای نهایی شدن آن طبق قانون وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن فرایندها باید به تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی نیز برسد و این فرصت خوبی برای کسورمان است.

وزیر نیرو با بیان اینکه درحدود 18 ماه عملکرد موقت این توافقنامه حدود 40 درصد افزایش عملکرد در عملکرد صادراتی محقق شده اضافه نمود: حدود 13 درصد نیز کاهش واردات از کشورهای عضو اتحادیه داشتیم .

اردکانیان اعلام کرد: در مجموع مبادلات تجاری نسبت به مدت مشابه رشدقابل ملاحظه ای یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد : به زودی شاهد توسعه روابط مالی کشورمان با کشورهای عضو اتحادیه باشیم.

وزیر نیرو با اشاره به سفرخود به روسیه گفت: هدف اصلی این سفر برنامه مذاکره های دوجانبه ای بود که در محل اجلاس مالی صورت گرفت.

اردکانیان ملاقات با وزیرانرژی روسیه که ضمناً رییس کمیسیون مالی همکاری های مشترک دو کشور نیز هست را یکی از برنامه ها برشمرد.

وی ادامه داد: در این ملاقات پروژه های فی مابین مرور شد و جای امیدواری زیادی هست علاوه بر پروژه نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک، سایر پروژه ها از جمله برقی کردن طرح راه آهن اینجه برون- گرمسار و پروژه راه آهن سیرجان بیرجند سرعت گیرد.

وزیر نیرو ملاقات با پیمانکار و مسوولان شرکت پاورماشینز روسیه را از دیگر برنامه ها بیان کرد و گفت: اینها پروژه نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک را ا با همکاران ایرانی خود اجرا خواهند کرد.

اردکانیان اضافه نمود: گرچه مشکلاتی بر سر راه عملیاتی شدن وام دولتی روسیه وجود داشت با پیگیری مستمردر طول دوسال اخیر بالاخره ضمانت نامه بانکی این پروژه صادر شد.

وی ادامه داد: همچنین ترتیبات مربوط به گشایش ال.سی انجام شد و پنجشنبه 20 خرداد عملیات اجرایی آن رسما شروع خواهد شد و این مراسم با حضور مسوولان ارشد شرکت در محل سیریک در استان هرمزگان انجام خواهد شد.

وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: نیروگاه سیریک نیروگاه عظیمی است که به دلیل قرارگرفتن درکنار دریا به راحتی می توان از سوخت مازوت استفاده کرد.

اردکانیان اضافه نمود: این امر سبب صرفه جویی سالانه حدود 3 میلیارد متر مکعب گاز شده و بازدهی خوبی هم دارد.

وی به ملاقات خود با رییس شرکت عظیم روس اگرود اشاره نمود که این شرکت درکار صادرات نهاده های دامی فعالیت دارد.

وزیر نیرو گفت: باتوجه به مذاکره هایی که با مقام های روسی برای استفاده از منابعی که در این زمینه درجریان است مسوولان این شرکت اظهار علاقه کردند از امکانات ایران از جمله منطقه آزاد شمال کشورمان استفاده نمایند.

اردکانیان اضافه نمود: استفاده از امکانات زیرساختی کشورمان برای انتقال محصولات این شرکت که در کنار آن می توانیم از محصولات با کیفیت تولیدی این شرکت در مقایسه با موارد مشابه در اقلامی که احتیاج داریم مانند غلات و نهاده های دامی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مقرر شد هفته آینده مسولان ایرانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی نمایندگی کشورمان جلسه ای به صورت مجازی در این زمینه برگزار نمایند.

وزیر نیرو و رییس کمیسیون مشترک همکاری های مالی ایران و روسیه عصر سه شنبه در راس هیئتی برای شرکت در بیست و چهارمین همایش مالی بین المللی سن پترزبورگ راهی روسیه شد.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 32481

به "زیرنیرو: افزایش 40 درصدی عملکرد صادراتی ایران در همکاری با اورآسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرنیرو: افزایش 40 درصدی عملکرد صادراتی ایران در همکاری با اورآسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید