سفیر آمریکا در مسکو به کشورش بازگردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز آدینه در واکنش به اعمال تحریم های دیروز واشنگتن علیه این کشور خاطرنشان کرد: سفرای روسیه و آمریکا برای تحلیل اوضاع کنونی و انجام رایزنی باید در کشورهای خود باشند.

سفیر آمریکا در مسکو به کشورش بازگردد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وزارت خارجه روسیه در مورد واکنش مسکو به تحریم های واشنگتن بیان کرد: مسکو متناسب با اقدامات انجام شده علیه دیپلمات های روس، دیپلمات های آمریکایی را اخراج می نماید. بر این اساس، 10 دیپلمات آمریکایی باید از روسیه اخراج شوند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است: مسکو رویه لغو توافق پیشین با آمریکا مبنی بر تردد دیپلمات های دو کشور خارج از مراکز محل استقرارشان را شروع می نماید.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: مسکو به کارگیری روس ها و یا اتباع کشورهای ثالث در مراکز دیپلماتیک آمریکایی را ممنوع خواهد نمود. مسکو همچنین، 8 مقام دولت بایدن را در لیست ممنوعیت ورود به روسیه قرار داد.

در این بیانیه تصریح شده است: مسکو خواهان جلوگیری از تشدید تنش با آمریکا است، اما موجی از تحریم های آمریکا علیه ما نمی تواند بدون پاسخ رها گردد. همچنین، مسکو ممکن است از آمریکا بخواهد تا کارکنان دیپلماتیک خود در روسیه را به 300 نفر کاهش دهد. کوشش های آمریکا برای مهار روسیه- که واشنگتن آنها را ادامه می دهد- به وخامت بیشتر اوضاع در روابط میان دو کشور منتهی خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، در واکنش متقابل به اقدام خصمانه لهستان ضد مسکو؛ روسیه نیز بیان کرد که 5 دیپلمات این کشور را از مسکو اخراج می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 31672

به "سفیر آمریکا در مسکو به کشورش بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا در مسکو به کشورش بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید