شروط بازگشایی حضوری دانشگاه ها از زبان معاون وزیر علوم

به گزارش مجله سلو بلاگ، معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر این که تمامی دانشگاه ها به دلیل مسائلی از جمله خوابگاه و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، امکان بازگشایی حضوری و آغاز آموزش حضوری دانشجویان از 15 آبان ماه را ندارند، گفت: اعلام تاریخ آموزش حضوری دانشجویان از 15مهرماه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و 15 آبان ماه برای دانشجویان کارشناسی به منزله الزام آموزش حضوری نیست بلکه دانشگاه ها ازاین تاریخ می توانند در جهت بازگشایی برنامه ریزی کنند.

شروط بازگشایی حضوری دانشگاه ها از زبان معاون وزیر علوم

دکتر علی خاکی صدیق در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب در خصوص تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور شروع آموزش حضوری دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی از 15 مهرماه و دانشجویان کارشناسی از 15 آبان ماه اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه ای ابلاغ کرد که در آن تاکید شده است دانشگاه ها می توانند آموزش حضوری خود را شروع نمایند و به دلیل این که مصوبات این ستاد قانونی است بنابراین ملزم به عملی کردن آن هستیم.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطر نشان کرد: وزارت علوم باید پس از ابلاغ این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سازوکارهای اجرای این مصوبه که لازم الاجرا و قانونی است را ابلاغ نماید.

دکتر خاکی صدیق گفت: به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تاکید کردیم باید از 15 آبان ماه برنامه های خود را برای شروع حضوری کلاس ها انجام بدهند، اما اینگونه نیست که تمام دانشگاه ها ملزم به آموزش حضوری از 15 آبان ماه باشند؛ صرفا دانشگاه هایی که می توانند پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند باید سازوکارهای آموزش حضوری خود را اعلام نمایند.

وی اظهار کرد: آموزش حضوری دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا باید از 15 مهرماه شروع می شد و دانشجویان کارشناسی هم از 15 آبان ماه براساس تصمیم دانشگاه ها می توانند آموزش حضوری خود را شروع نمایند، البته این تاریخ ها به معنی شروع حضوری آموزش نیست بلکه دانشگاه ها می توانند از این تاریخ برنامه ریزی های خود را در راستای مصوبه ستاد اجرایی نمایند.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطر نشان کرد: بازگشایی حضوری آموزش در دانشگاه ها به صورت مشروط است و دانشگاه هایی که بتوانند سازوکارهای این شیوه آموزش و پروتکل های بهداشتی را اجرایی نمایند باید این مصوبه را اجرایی نمایند و تمامی دانشگاه ها نمی توانند به دلیل مسائل لازم جهت هماهنگی خوابگاه ها و غیره آموزش حضوری خود را شروع نمایند.

وی تاکید کرد: تا موقعی که دانشجویان دو دوز از واکسن کرونا را نزده باشند، حضورشان در دانشگاه ها مشروط است و تزریق دو دوز واکسن برای حضور در دانشگاه ها اجباری است و دانشجویانی که واکسن نزنند نمی توانند به صورت حضوری در محیط دانشگاه حاضر شوند.

معاون آموزشی وزیر علوم در پایان گفت: به منظور واکسیناسیون دانشجویان برای از سرگیری آموزش حضوری نامه ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده است که براساس آن دانشجویان و اساتید برای حضور در کلاس های آموزشی باید حتما کارت تزریق دو دوز واکسن را داشته باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 37576

به "شروط بازگشایی حضوری دانشگاه ها از زبان معاون وزیر علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروط بازگشایی حضوری دانشگاه ها از زبان معاون وزیر علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید