شیخ الاسلام: یمن با مقاومت در میدان جنگ، عربستان را مجبور به تغییر راهبرد کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، سفیر سابق کشورمان در سوریه گفت: د محور مقاومت به ویژه یمن نشان داد این ملت نه تنها از لحاظ رشادت و شجاعت بلکه از نظر فناوری نظامی هم برتری دارد و سلاح های آمریکایی هم نتوانست این واقعیت را نقض کند،در نتیجه عربستان ناچار به تغییر راهبرد خود شد.

شیخ الاسلام: یمن با مقاومت در میدان جنگ، عربستان را مجبور به تغییر راهبرد کرد

حسین شیخ الاسلام معاونت امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب و سفیر سابق کشورمان در سوریه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران در تشریح اتفاقات غرب آسیا و عملکرد عربستان سعودی گفت: سعودی ها به خاطر فکر غلطی که داشته اند و تصوراتی که از مردم یمن می کردند خود را در یک مخمصه انداختند.

وی با بیان اینکه ولیعهد تازه کار سعودی فکر می کرد که با ایجاد یک درگیری خارجی و پیروز بیرون آمدن از آن می تواند مخالفت های داخلی را سرکوب و به زودی پادشاه شود گفت: اما شرایط مطابق پیش بینی ولیعهد جوان پیش نرفت و ملت یمن با استعدادی که از خود نشان دادند عربستان سعودی را در باتلاقی بزرگ گیر انداخت.

شیخ الاسلام ادامه داد: عربستان تصور می کرد با تکنولوژی نظامی که از غرب و به ویژه آمریکا خریداری می کند و آدم کشی که در یمن به راه می اندازد به اهداف خود خواهد رسید، اما شرایط نشان داد محور مقاومت و به ویژه یمن نه تنها از لحاظ رشادت، شجاعت و آمادگی برای شهادت مستعد است بلکه از نظر فناوری نظامی هم برتری دارد و سلاح های آمریکایی هم نتوانست این واقعیت را نقض کند و در نتیجه عربستان ناچار به تغییر راهبرد خود شد.

معاونت امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: شرایط میدانی نشان داد، یمن از لحاظ فناوری نظامی هم دست برتر را دارد و آنچه بن سلمان تصور می کرد به عنوان کلید پیروزیت در دست دارد با شکست روبرو شد.

سفیر سابق کشورمان در سوریه با اشاره به انهدام پهپاد های عربستان توسط یمنی ها گفت: سعودی ها حتی نتوانستند پهپاد های یمنی را رصد کنند و نمونه آن حمله به تاسیسات آرامکو بود که تقریبا 50 کیلومتری بحرین است یعنی جایی که ناوگان پنجم آمریکا مستقر است، اما این ناوگان نتوانست حتی پهپاد های یمنی را رصد کند چه برسد که مانع انجام عملیات آن ها شود یا آن ها را ساقط کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9729

به "شیخ الاسلام: یمن با مقاومت در میدان جنگ، عربستان را مجبور به تغییر راهبرد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیخ الاسلام: یمن با مقاومت در میدان جنگ، عربستان را مجبور به تغییر راهبرد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید