طرز تهیه کیک موزاییکی، کیک یخچالی متفاوت و دلچسب

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگارانـ کیک یخچالی یکی از انواع دسر های خوشمزه است که تهیه آن احتیاجی به استفاده از فر ندارد و تنها کافی است چند ساعتی در یخچال بماند تا جا افتاده و آماده سرو گردد. معمولا برای تهیه کیک یخچالی به جای مواد اصلی کیک از بیسکوییت و کرم و یا شکلات استفاده می نمایند. درست کردن کیک یخچالی به علت اینکه احتیاجی به پختن و فر ندارد، بسیار آسان است و به صرف زمان زیادی احتیاج ندارد.

طرز تهیه کیک موزاییکی، کیک یخچالی متفاوت و دلچسب

به گزارش خبرنگاران، کیک موزاییکی یکی از انواع کیک های یخچالی است که طرز تهیه بسیار آسانی دارد و به علت داشتن مغز گردو و یا فندق در ترکیباتش برای بچه ها یک عصرانه خوشمزه و مفید است. کیک موزاییکی برای پذیرایی از مهمان نیز بسیار مناسب است؛ زیرا علاوه بر طعم خوب، ظاهر زیبایی دارد. در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک موزاییکی همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کیک موزاییکی

بیسکوییت پتی پور: 2 بسته

شیر: 2 لیوان

شکر: 5 قاشق غذاخوری

کره: 40 گرم

پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری

شکلات تخته ای: 150 گرم

گردو یا فندق خرد شده: 1 لیوان

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به بیسکوییت پتی پور

بیسکوییت پتی پور ازجمله محصولاتی است که برای تهیه انواع دسر و چیز کیک از آن استفاده می گردد و به دو صورت وانیلی و کاکائویی در بازار موجود است. برای تهیه این دسر می توانید به جای بیسکوییت پتی پور از بیسکوییت مادر هم بهره ببرید.

نکات مربوط به شکلات تخته ای

اگر ذائقه شما شیرینی پسند است، می توانید از شکلات تخته ای شیرین بهره ببرید و اگر به شیرینی علاقه ای ندارید، از آنجا که مواد اولیه این کیک دارای شکر است، بهتر است که از شکلات تخته ای تلخ و کم شیرینی بهره ببرید.

طرز تهیه کیک بیسکوییتی

1 ـ برای آغاز کار ابتدا کره را از یخچال خارج کنید و بگذارید در دمای محیط نرم گردد؛ سپس آن را داخل یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت خیلی کم اجاق گاز بگذراید تا آب گردد. بعد از اینکه کره کاملا آب شد، شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

2 ـ در مرحله بعد شکر و پودر کاکائو را به مخلوط شیر و کره اضافه کنید و باز هم بزنید تا شکر با حرارت آب گردد؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید.

3 ـ بیسکوییت پتی پور را داخل یک کیسه بریزید و با گوشت کوب روی آن بزنید تا خرد گردد؛ بعلاوه می توانید بیسکوییت ها را با دستگاه غذاساز خرد کنید. بیسکوییت خرد شده را داخل یک کاسه مناسب و گود بریزید؛ سپس مخلوط شیر، کره، شکر و پودر کاکائو را که کمی خنک شده و از حرارت افتاده است، به بیسکوییت ها اضافه کنید و خوب هم بزنید.

4 ـ در مرحله بعد گردو و یا فندق خرد شده را هم اضافه کنید و با لیسک یا قاشق کاملا هم بزنید. مقدار دو قاشق از مغز گردو و یا فندق را برای تزیین روی کیک کنار بگذارید.

5 ـ کف قالب مورد نظر (بهتر است قالب به شکل گرد یا مستطیل باشد) کاغذ روغنی یا کیسه فریزر پهن کنید و مایه آماده کیک را داخل قالب بریزید و با دست یا با یاری قاشق مایه را کاملا داخل قالب پهن و صاف کنید.

6 ـ در مرحله آخر شکلات تخته ای را که با روش بن ماری و روی بخار آب جوش حل نموده اید، روی سطح قالب بریزید، به طوری که روی مواد را به صورت کامل بپوشاند؛ سپس مقداری از مغز گردو یا فندقی را که نگه داشته بودید، روی شکلات بپاشید و قالب را به مدت 3 تا 4 ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت گردد؛ سپس قالب را از یخچال خارج کنید و کیک موزاییکی را با چاقوی تیز به صورت دلخواه برش بزنید و داخل ظرف سرو بچینید؛ بعلاوه می توانید کیک موزاییکی را به صورت کامل از قالب بیرون بیاورید و روی آن را با پودر پسته و شکلات تزیین کنید، نوش جان.

منبع: فرارو
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 49544

به "طرز تهیه کیک موزاییکی، کیک یخچالی متفاوت و دلچسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک موزاییکی، کیک یخچالی متفاوت و دلچسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید