ظرفیت بالای بومی سازی محصولات وارداتی قم

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: این استان برای بومی سازی محصولات وارداتی و حضور فعال در نهضت رونق تولید ملی، از ظرفیت و توانمندی های بالایی برخوردار است.

ظرفیت بالای بومی سازی محصولات وارداتی قم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمود سیجانی بیان نمود: قم در تولید بسیاری از محصولات موردنیاز کشور به ویژه در بخش لوازم خانگی و قطعه سازی دارای واحدهای صنعتی قوی و صاحب نام است و می تواند بخش قابل توجهی از نیاز کشور را پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر، موضوع مهم پیوستگی زنجیره تولید در صنعت قم جدی گرفته شده و به همین دلیل هم اکنون بسیاری از صنایع فعال استان در زمینه تهیه مواد اولیه تا تولید محصول نهایی به واردات متکی نیست.

این مسئول ادامه داد: همچنین زیرساخت های لازم برای حضور صنایع پیشرفته در شهرک های صنعتی قم مهیاست و این استان برای استقبال از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تولید محصولات موردنیاز کشور، آمادگی کامل دارد.

سیجانی گفت: بومی سازی محصولات وارداتی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز در شرایط تحریم، عامل مهمی در رونق تولید ملی است و در همین زمینه، سازمان صمت قم بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی با ارائه برخی تسهیلات و بسته های تشویقی از فعالان این حوزه حمایت می کند.

وی بیان نمود: قم به دلیل قرار دریافت در قلب ایران و نزدیکی به مهم ترین بازارهای مصرف کشور، از موقعیت ممتازی برای جذب صنعتگران برخوردار است و راهبرد سازمان صمت استقرار صنایع پیشرفته در این استان برای تولید محصولات مورد نیاز مردم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: یکی از مهم ترین ظرفیت های قم برای موفقیت در نهضت داخلی سازی محصولات و رونق تولید، برخورداری از نیروی انسانی ماهر و کارشناس در عرصه های مختلف صنعت است که می توانند جدیدترین یافته های علمی را در واحدهای صنعتی پیاده سازی کنند.

حجم سرمایه گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان 48 هزار و 851 میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه گذاری اجرا شده در2هزار و 225 واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای 56 هزار و 153 تن فرصت اشتغال ایجاد شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 12474

به "ظرفیت بالای بومی سازی محصولات وارداتی قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت بالای بومی سازی محصولات وارداتی قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید