عبور یک شهروند کره جنوبی به درون مرزهای کره شمالی

به گزارش مجله سلو بلاگ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت یک فرد غیرنظامی از مرزهای بشدت تحت کنترل بین دو کره عبور کرده و وارد کره شمالی شده است.

عبور یک شهروند کره جنوبی به درون مرزهای کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز روز یکشنبه نوشت، یک فرد غیر نظامی با عبور از مرزهای بشدت تحت کنترل میان دو کره، از کره جنوبی وارد کره شمالی شده است.

این خبرگزاری نوشت، ریاست ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت عملیات جست وجو برای یافتن این فرد از حوالی 9 شب شنبه در بخش شرقی منطقه خلع سلاح شده کره شروع شده است.

این ستاد توضیح داد، نمی تواند زنده بودن این فرد را تأیید کند ولی با ارسال پیامی به کره شمالی درخواست کرده درصورت یافتن این فرد از وی محافظت کنند.

در پی شیوع ویروس کرونا، کره شمالی تدابیر شدیدی را در مرزهای خود اجرا کرده تا از ورود افراد ناقل این بیماری جلوگیری کند.

از زمان شروع جنگ کره و جدا شدن دو کشور، اعضای برخی خانواده ها چند دهه است که در دو سوی مرز گیر افتاده اند. گرچه پس از پایان درگیری ها میان سئول و پیونگ یانگ بسیاری از این افراد توانستند اعضای خانواده خود را پیدا کنند اما همچنان برخی از سرنوشت بستگان خود خبری ندارند.

در همین ارتباط خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز چهارشنبه گزارش کرده که چونگ ایویونگ وزیر امور خارجه کره جنوبی تصریح کرده که سئول به طور مؤثر با واشنگتن در خصوص پیش نویس اعلام پایان جنگ کره به توافق رسیده است.

طبق این گزارش، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ایالات متحده هیچ نیت خصمانه ای در قبال کره شمالی ندارد و آماده ملاقات بدون پیش شرط است.

در ماه سپتامبر، یکی از مقامات ارشد کره شمالی گفت درخواست کره جنوبی برای اعلام پایان جنگ کره به دلیل سیاست خصمانه آمریکا در قبال پیونگ یانگ نابهنگام است.

جنگ میان دو کره در تاریخ 25 ژوئن 1950 شروع شد و تا 1953 ادامه داشت و علی رغم آن که با متارکه تخاصم پایان یافت اما هیچ قرارداد صلح میان طرف های درگیر به امضا نرسید و این جنگ هرگز به واسطه نبود پیمان صلح، رسماً به پایان نرسیده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 41667

به "عبور یک شهروند کره جنوبی به درون مرزهای کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور یک شهروند کره جنوبی به درون مرزهای کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید