علل و راههای درمان اگزما علل و راههای درمان اگزما

به گزارش مجله سلو بلاگ، خارش پوست و اگزما که گاهی به حساسیت پوستی نسبت داده می گردد، واکنش سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل محرک است که به دلیل تغذیه نامناسب و یا عوامل دیگری همچون استرس و.. بروز می نماید.

علل و راههای درمان اگزما علل و راههای درمان اگزما

علل و راههای درمان اگزما

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک خارش پوست و اگزما که گاهی به حساسیت پوستی نسبت داده می گردد، واکنش سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل محرک است که به دلیل تغذیه نامناسب و یا عوامل دیگری همچون استرس و.. بروز می نماید.

همه چیز درباره علل و راههای درمان اگزما

اگزما الگوی واکنشی است که پوست در تعدادی از بیماری ها نشان می دهد. با قرمزی، تاول هایی آغاز می گردد که حاوی مایع روشن، قرمز است و باکتری ها را بالا می برد. وقتی تاول ها می ترکد مایع درون آن جاری می گردد در اگزما مزمن، تاول ها برجستگی کمتری دارند و پوست ضخیم است. اگزما تقریبا همواره خارش دارد.

آیا اگزما انواع مختلفی دارد و عوامل و فاکتورهای خطر آن

حداقل 11 نوع مختلف بیماری پوستی وجود دارد که اگزما ایجاد می نمایند. برای طرح درمان تشخیص آن ها مهم است. این کار اغلب آسان نیست.

درماتیت اتو پیک :

این بیماری پایه ژنتیکی دارد و نوع متداول اگزما را ایجاد می نماید. درماتیت اتوپیک در زندگی افراد با زمینه آلرژی زود آغاز می گردد، اما به احتمال زیاد آلرژی ندارد. خارش روی گونه ها، گردن، آرنج و مچ پا و قوزک پا رخ می دهند.

درماتیت سوزش آور :

زمانی اتفاق می افتد که پوست به طور مکرر در معرض شستشوی بیش از حد و یا مواد سمی قرار می گیرد.

درماتیت تماسی آلرژیک :

پس از تماس مکرر به یک ماده، سیستم تشخیص ایمنی بدن در محل بعدی فعال می گردد و درماتیت را ایجاد می نماید. یک نمونه از این مورد، آلرژی به پیچک سمی است.

درماتیت استازی :

این بیماری عموما روی پاهای متورم افرادی رخ می دهد که گردش ضعیف در رگ های پاها دارند.

عفونت های قارچی :

می تواند الگوی مشابه بسیاری از انواع دیگر اگزما را ایجاد کند، اما قارچها زیر میکروسکوپ با جزئیات قابل دید هستند.

پوست زخمی :

این بیماری از هجوم انگل های انسانی ناشی می گردد و ممکن است جوش شبیه دیگر انواع اگزما را ایجاد کند.

اگزمای دیس هیدروتیک :

بیماری شایع است که به طور معمول دست ها و گاهی اوقات پا ها را با ایجاد خارش و تاول ها روی کف دست و پا تاثیر می گذارد.

lichen simplex :

این ویروس باکتری های پوست را فراوری می نماید که عموما روی ساق پا و گردن یافت می شوند.

اگزما نومولار یا سکه ای :

یک عبارت غیر اختصاصی برای باکتری های سکه ای است که اغلب روی پایین پاهای افراد مسن ایجاد می گردد.

Xerotic (پوست خشک) :

اگر خشکی بیش از حد گردد، پوست ترک می خورد و آسیب می بیند.

درماتیت سبورئیک :

یا شوره ای در پوست سر، صورت، گوش ها و گاهی اوقات میانه سینه عظیمسالان خارش ایجاد می نماید. بچه ها، مبتلا زیاد گریه می نمایند، تاول پشت گوش ها کاملا گسترده و تمام بدن را می گیرد.

علائم اگزما چیست

تقریبا همه بیماران اگزما از خارش شکایت دارند. از آنجا که ظاهر اغلب انواع اگزما مشابه، پوست قرمز و ناهموار است، انفجار می تواند یاری عظیمی در تشخیص یک نوع از نوع دیگر باشد. برای مثال، درماتیت استاتیز اغلب روی پای پایین رخ می دهد در حالی که درماتیت اتوپیک در جلو آرنج و پشت زانو رخ می دهد.

تشخیص اگزما

چه متخصصی اگزما را درمان می نماید ؟

اگزما اغلب توسط پزشک خانوادگی درمان می شوند، اما از آنجایی که دلایل زیادی برای اگزما وجود دارد یاری دریافت از یک متخصص بهداشت و درمان در صورتی که بیماری در حال بهبود نیست لازم است. بیشتر متخصصان امراض پوستی متخصص تشخیص و درمان همه انواع اگزما هستند.

متخصصان پوست چطور اگزما را تشخیص می دهند ؟

تشخیص دقیق احتیاجمند آنالیز کامل سطح پوست و سابقه سلامتی دقیق است. برای یک دکتر مهم است شرایط قابل درمان را که توسط ارگانیسم های عفونی ایجاد شده است را رد کند. گاهی اوقات، یک نمونه از پوست (بافت برداری) ممکن است برای آنالیز در آزمایشگاه فرستاده گردد.

درمان اگزما چیست

درمان خارش شدید که در آن فرد اشک می ریزد احتیاجمند چرخه های تکراری استفاده از محلول های رقیق سرکه با آب شیر اغلب به شکل کمپرس و سپس بخاراست. اغلب راحتر است قسمت آسیب دیده بدن را پس از قرار دان کمپرس مقابل پنکه نگه دارید هنگامی که درد کاهش پیدا کرد، استروئید موضعی (مانند کرم تریامسینولون) می تواند درمان موثری باشد. در بیماری گسترده، استروئید ها سیستمیک مورد احتیاج است که به صورت قرص یا با تزریق مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان های خانگی اگزما چیست ؟

اگزما ملایم ممکن است با آب ولرم و بخار درمان گردد. اگزما مزمن را می توان با استفاده از آب و پس از آن یک نرم نماینده(کرم مرطوب و یا لوسیون) بهبود بخشید. اگزما خفیف را می توان به طور موثر با 1 ٪ کورتیزول بدون تجویز درمان کرد.

تغذیه تاثیری روی اگزما دارد؟

نقش رژیم غذایی در درماتیت اتوپیک، بحث برانگیز است. شواهد قانع نماینده ای وجود دارد که رژیم غذایی نقش مهمی برای بیشتریت افراد بازی می نماید که اگزما دارند، مهم نیست چه نوع آن.

آیا درمانی برای اگزما وجود دارد ؟

هر نوع اگزما به نوع خاصی از درمان احتیاج دارد. راحت ترین راه درمان همیشگی، آن هایی هستند که از قارچ ها و زخم ناشی می شوند. اگر یک ماده آلرژیک خاص شناسایی و از آن اجتناب گردد، اگزما آلرژیک تماسی را می توان درمان کرد.

آیا اگزما مسری است ؟

اگزما ناشی از قارچ و زخم برای دیگران مضر است. هیچ یک از انواع دیگر اگزما مسری نیست.

پیش بینی اگزما چگونه است ؟

بیشتر بیماران، تحت مراقبت متخصص پوست تشخیص دقیق انجام می دهند. گاهی اوقات، اگزما می تواند توسط میکرو ارگانیسم ها، مثل ویروس استافیلوکوک یا ویروس هرپس ساده، آلوده گردد. علت این امر این است عملکرد طبیعی پوست با شرایط التهابی آسیب می بیند. در این شرایط، عفونت ممکن است مسری و به آنتی بیوتیک احتیاج داشته باشید. یک سیگنال مهم تب و جوش چرکی، به اضافه درد در محل جوش است.

آیا جلوگیری از اگزما ممکن است ؟

استفاده عاقلانه از کرم های مرطوب نماینده و یا روغن، می تواند برای بسیاری از مردم در پیش گیری از انواع ویژه ای اگزما مفید باشد.

همه درمان اگزما وپسوریازیس

اگر چه شرایط جداگانه ای، است اگزما و پسوریازیس علایم درد خشک، سفت و خارش پوست را دارد. خوشبختانه، ثابت شده است این درمان های خانگی باعث کاهش علایم و ارائه بعضی از یاری های مورد احتیاج برای پوست استرس شده شما هستند.

درمان های خانگی اگزما

مالیدن روغن نباتی :

روغن نباتی برای مالیدن روی پوست خشک، ترک خورده استفاده می گردد تا به التیام آن یاری کند - اینجا بعضی درمان های خانگی دیگر برای دست های خشک وجود دارد. ناحیه آسیب دیده را با پوشش پلاستیکی بپوشانید و با باند جراحی ایمن نگه دارید سعی کنید 2 تا 4 ساعت بماند تا رطوب جدب گردد. در صورت امکان، هر روز تکرار کنید تا آرام گردد.

نسخه حمام :

یک فنجان روغن نباتی یا روغن معدنی را به حمام گرم اضافه کنید تا پوست خشک را مرطوب و تسکین دهید. درمان خانگی دیگر، مخلوط کردن 2 قاشق چای خوری روغن زیتون با یک لیوان شیر به آب حمام است. حمام بلغور نیز به خاطر تسکین خارش مشهور هستند. مشتی از آرد جو ساده را در مخلوط کن بریزید، سپس پودر را روی آب حمام بریزید. اضافه کردن 1 - 3 فنجان نمک اپسوم غنی از منیزیم به کاهش خارش و از بین رفتن آنها یاری خواهد نمود. همچنین یک قاشق چای خوری روغن اسطوخودوس را برای خواص درمانی و التیام آن اضافه کنید. این یکی از درمان های طبیعی پوستی است که می توانید متناسب با احتیاجهای خاص خود انجام دهید. در اینجا هشت درمان خانگی دیگر برای جوش پوست وجود دارد.

مالیدن سرکه سیب:

سرکه سیب به مدت طولانی برای تسکین التهاب پوست و سوختگی ها و همچنین یک داروی ضد عفونی نماینده استفاده شده است. می توانیدز توپ های پنبه ای به سرکه آغشته و روی موضع بمالید. توجه داشته باشید:اگر پوست ترک یا خونریزی دارد، از این درمان استفاده نکنید چون سرکه باعث سوزش و برانگیختن خشم شما خواهد شد.

خوردن زردچوبه :

بسیاری از درمان های اگزما احتیاج به مراقبت موضعی دارند، اما این یکی بیشتر به آنچه که می خورید مرتبط است. مطالعات این ادویه را به کاهش التهاب در تعدادی از شرایط پوست از جمله پسوریازیس متصل نموده است. کورکومین، یک آنتی اکسیدان است که در زرد چوبه یافت می گردد، برای محافظت از پوست با خنثی سازی رادیکال های آزاد و کاهش زمان التیام زخم است. برای رسیدن به این هدف، هر روز یک قاشق چای خوری زردچوبه بخورید. مزه خوبی دارد که با برنج، سبزیجات، پاستا و دیگر غذاهای پخته شده به خوبی عمل می نماید.

مالیدن روغن زیتون :

روغن زیتون یک روغن طبیعی دیگر است که اسیدهای چرب امگا 3 دارد و التهاب را کاهش می دهد. سعی کنید روغن زیتون گرم را روی مناطق آسیب دیده پوست مالش دهید تا پوست نرم گردد. اگر پسوریازیس پوست سر تان را تحت تاثیر قرار می دهد، سعی کنید کمی روغن زیتون را روی پوست سر بمالید تا بتوانید افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی نیز می تواند به التیام پوست از داخل یاری کند.

خوردن بذرکتان :

بذرکتان با اسیدهای چرب امگا 3 پر می شوند و به مسدود کردن یک ماده شیمیایی در بدن به نام اسید آراشیدونیک که باعث التهاب می گردد یاری می نمایند. چند قاشق سوپ خوری بذر کتان را بردارید و به اسموتی ، بلغور جو دو سر، و یا سالاد اضافه کنید. هم چنین می توانید از روغن بذر کتان به عنوان چاشنی برای سالاد و سبزیجات بهره ببرید.

مالیدن روغن درخت چای :

چند قطره روغن درخت چای را با کمی روغن زیتون رقیق کنید، روی پوست خشک و یا پسوریازیس تان چند بار در روز بمالید. نسخه استرالیا برای تسکین خارش و کاهش پلاک هامفید است، به خصوص اگر یک مورد ملایم داشته باشید.

مالیدن آلوئه ورا:

ژل آلوئه ورا خالص غنی از ترکیبات ضد التهاب و ترمیم است و احساس سرمایش خوب برای پوست خارش زا ایجاد می نماید. اگر خال یا پسوریازیس دارید، ژل آلوئه ورا خالص نیز می تواند در اغلب فروشگاه های دارویی و فروشگاه های مواد غذایی یافت گردد.

آیا حمام سرکه برای اگزما خوب است؟

سرکه فواید زیادی برای پوست دارد که به بازسازی و ترمیم سریع یاری می نماید. به عنوان نوعی سفت نماینده عمل می نماید و باکتری ها، گرد و خاک و دیگر ناخالصی ها پوست را از بین می برد.

  • سرکه به تعادل PH پوست یاری می نماید تا از خارش، خشکی پوست جلوگیری کند که علایم آن رایج هستند.
  • یک ضد التهاب است و به تسکین پوست آسیب دیده یاری می نماید.
  • نوشیدن سرکه بدن را پاکسازی و تمیز می نماید
  • سیستم گوارشی را بهبود می بخشد و بیرون کردن سموم از بدن را آسان می نماید
  • سرکه سیب منبع غنی از پتاسیم است که به مقابله با آلرژی های غذایی یاری می نماید
  • شامل بتا - کاروتن، یک آنتی اکسیدان است که به بازسازی پوست یاری می نماید. و سلول های مرده پوست، تکه های زبر پوست را از بین می برد.
  • سرکه شامل مواد معدنی و ویتامین است که سیستم ایمنی را برای درمان اگزما مفید می سازد.

استفاده های بسیار مناسب از سرکه برای درمان اگزما

چگونه از سرکه برای اگزما استفاده کنیم ؟

یادگیری نحوه استفاده درست از سرکه سیب برای اگزما تضمین می نماید بیش ترین سود را ببرید.

درمان نقطه ای - موضعی

این روش در کنترل نشانه ها موثر است، در صورتی که مناطق کوچک مثل پوست، سر، صورت و دست ها آسیب ببینند.

داخل کاسه ای، مقدار برابر سرکه سیب و آب اضافه کنید.

توپک پنبه را خیس کنید و روی موضع آسیب دیده بمالید.

هم چنین می توانید محلول را داخل یک بطری اسپری بریزید و از آن برای تازه کردن پوست بهره ببرید.

این فرایند را دو بار در روز تکرار کنید تا از اگزما خلاص شوید.

حمام سرکه موثر برای درمان اگزما

حمام سرکه

این روش اجازه درمان در نواحی عظیم تر پوست روی دست ها، پاها و پشت مانند dyshidrotic اگزما را می دهد. حوزه هایی که نمی توانند به راحتی به درمان خود دسترسی داشته باشند.

در وان آب گرم، دو فنجان سرکه سیب اضافه کنید. اگر از نصف وان استفاده می کنید، از یک فنجان قهوه بهره ببرید

خیساندن حداقل 20 تا 30 دقیقه

پوست خود را خشک کنید و با روغن نارگیل مرطوب کنید.

مطمئن شوید حمام بیش از حد داغ نیست. آب داغ به پوست آسیب می زند و باعث خشک شدن پوست حساس می گردد. پوست خود را با مواد زبر مانند اسفنج و محرک ها پاک نماینده ها شدید تمیز نکنید.

مالیدن جوش شیرین :

از آنجا که درمان های اگزما همچنان ادامه دارد این نسخه خیلی زود عمل می نماید.

1 / 2 فنجان جوش شیرین را با 3 گالن آب مخلوط کنید. و از یک کیسه حمام برای مالیدن ترکیب به کار ببرید.

درمان اگزما با خوردن روغن ماهی

خوردن روغن ماهی :

مطالعات متعدد، اسیدهای چرب امگا 3 را در روغن ماهی به بهبود اگزما و پسوریازیس با دوزهای بالا، بین 3 تا 10 گرم در روز مرتبط می دانند. با پزشک درباره خوردن مکمل روغن ماهی صحبت کنید. در همین حال روغن زیتون، بذر کتان، آجیل و ماهی چرب مثل قزل آلا، ساردین، شاه ماهی، خال مخالی و ماهی تن همه منابع طبیعی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. هدف حداقل 3 تا 4 اونس ماهی چرب کنسرو شده در هفته. توجه:اسیده ای چرب امگا 6 که در گلرنگ، آفتابگردان، و روغن ذرت یافت می شوند، تورم را تشدید می نمایند.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 24543

به "علل و راههای درمان اگزما علل و راههای درمان اگزما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علل و راههای درمان اگزما علل و راههای درمان اگزما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید