علمدار مستضعفان

به گزارش مجله سلو بلاگ، رهبر معظم انقلاب، در ایام عادی معمولا هر هفته و گاهی هفته ای چند بار، با اقشار مختلف مردم، فعالان حوزه های گوناگون و مسئولان، ملاقات عمومی دارند و نکات موردنظرشان را از این طریق با مردم در میان می گذارند.

علمدار مستضعفان

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، محسن پیرهادی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت : رهبر معظم انقلاب، در ایام عادی معمولا هر هفته و گاهی هفته ای چند بار، با اقشار مختلف مردم، فعالان حوزه های گوناگون و مسئولان، ملاقات عمومی دارند و نکات موردنظرشان را از این طریق با مردم در میان می گذارند؛ کاری که در روزهای شیوع بیماری و ممنوعیت برگزاری تجمعات، به صورت مجازی تداوم یافته است.

رهبر معظم انقلاب، در ایام عادی معمولا هر هفته و گاهی هفته ای چند بار، با اقشار مختلف مردم، فعالان حوزه های گوناگون و مسئولان، ملاقات عمومی دارند و نکات موردنظرشان را از این طریق با مردم در میان می گذارند؛ کاری که در روزهای شیوع بیماری و ممنوعیت برگزاری تجمعات، به صورت مجازی تداوم یافته است. این یعنی ایشان عمیقا باور دارند که اطلاع رسانی، ارائه تحلیل و سخن گفتن بی واسطه با مردم، در هر شرایطی از ضروریات است. این در حالی است که بعضی مسئولان عالی و میانی و متولیانی که حوزه های کار آنان، بی واسطه با مردم، مرتبط است و مورد سؤال مردم اند، گاهی از ضرورت این مسئله غافل اند.

در کنار این موضوع، پیرامون محتوای این سخنان، گفتنی هایی هست:

یک. نگاه معظم له به مسائل، کلان به مثابه بخشی از یک پیکره یکپارچه است. ایشان شیوع کرونا را نشانی از نقص بشری و تبعات سیاسی و اجتماعی آن را علائمی از بن بست نظریات سیاسی غالب دنیا معرفی می نمایند. از نگاه ایشان، لیبرال دموکراسی که مدعیان آن مدعی بودند نظریه پایان تاریخ است، باید پاسخی برای وضع امروز دنیا داشته باشد؛ وضعیتی که گویا غرب وحشی بیدار شده و دزدی مدرن در آن متداول شده است.

دو. نکته بعدی نگاه تربیتی رهبری است. باوجودآنکه ده ها دستگاه و سازمان عظیم و صدها قرارگاه جهادی و گروه داوطلبانه؛ در حال خدمت رسانی به مردم در شرایط پیش آمده هستند، آنچه با اسم و مشخصات مورد تأکید رهبری قرار می گیرد، اقدام خیران سبزواری یا بانوان نهاوندی است. این که رهبر عالی ایران که هر جمله اش در تمام رسانه های داخل و صدها رسانه بین المللی بازتاب می یابد، رسالت خود را در این می بیند که تریبون آن مادر شهید یزدی گردد که با دوستانش، به طور داوطلبانه ماسک می دوزد، از چند جهت حائز اهمیت است. اول تأکید بر این که هر کس در هرکجای این کشور در حال کوشش است، باید خود را قلب این پیکره احساس کند و بداند در حال اجرا مهم ترین کار ممکن است، تا آنجا که حتی در سخنان رهبر معظم انقلاب هم با ذکر مورد، تقدیر می گردد. نکته دوم الگوسازی برای رسانه ها و تریبون داران است، چه این که شکل گیری رزمایش ملی یعنی از دولت و نیروهای مسلح گرفته تا ناشناخته ترین افراد و گروه های مردمی، باید در حوزه نفوذ و تأثیر خود، با اخلاص و تدبیر وارد عمل شوند و منتظر دیگران نمانند. شناساندن و یاری به همه گیری این فعالیت ها، رسالت عظیمی بر دوش اصحاب رسانه است که اگر از کار جهادگران این روزها بیشتر نباشد، یقینا کمتر هم نیست، چنانچه فرموده اند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

بی راه نیست بگوییم که وقتی حتی مسئولان و رسانه های محلی، از فعالیت های افراد پیش گفته بی اطلاع اند یا حداقل منعکس نماینده آن نیستند، رهبر معظم انقلاب به علمدار مستضعفان تبدیل شده اند.

سه. نکته پایانی، اشتباه لفظی در کشته شدن یک میلیون انسان و مبادرت شخص ایشان به اصلاح این آمار با ضبط فیلم کوتاهی از همان حسینیه امام خمینی است. خاطرتان هست که چندی پیش، یک مسئول ارشد اجرایی، تعداد مشاغل ایجادشده در حوزه فناوری اطلاعات را به اشتباه، دو میلیون بیان نمود. در پی آن، دفتر ایشان و نه شخص خودشان، با صدور اطلاعیه ای و بدون عذرخواهی، عدد صحیح را دویست هزار بیان نمود. این رفتار را مقایسه کنید با رهبری که در فیلم نیم دقیقه ای، دو بار صراحتا می گویند حرف من اشتباه بود. چند مسئول را می شناسید که حاضر به اصلاح اشتباهات خود به این سبک باشند؟ خود ما چقدر حاضریم در مسائل عادی زندگی، اشتباهات خود را مطرح نموده و اصلاح کنیم؟

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 14 خرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15117

به "علمدار مستضعفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علمدار مستضعفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید