فروش فوری ایران خودرو دوپینگ خودروسازان با فروش نقدی

به گزارش مجله سلو بلاگ، کارشناسان همیشه بر این نکته تاکید نموده اند که فاصله قیمتی میان کارخانه و حاشیه بازار از عوامل بی ثباتی بازار است.

فروش فوری ایران خودرو دوپینگ خودروسازان با فروش نقدی

شرکت ایران خودرو اولین فروش فوری محصولات خود را در سال 98 با عرضه دو محصول پژو 405 بنزینی و پژو 206 تیپ 5 کلید زد.

این اتفاق در شرایطی است که همچنان خبری از قیمت گذاری براساس فرمول 5 درصد زیر حاشیه بازار نیست. مقایسه ای میان قیمت های بازار با قیمت های اعلامی ازسوی ایران خودرو گویای تداوم قیمت گذاری دستوری از مبدا است.

در اواخر پاییز سال گذشته رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت بعد از کش وقوس های فراوانی که از شهریورماه پارسال و در زمان محمد شریعتمداری، وزیر پیشین صمت، در ارتباط با آزادسازی قیمت محصولات شرکت های خودروساز رخ داده بود، اعلام نمود که خودروسازان از ابتدای بهمن 97 مجازند محصولات خود را براساس فرمول 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار عرضه نمایند.

این در حالی است که این دستور هنوز اجرایی نشده و شاهد بودیم که خودروسازان در فروش فوری که طی اسفند گذشته انجام دادند به جای کشف قیمتی براساس فرمول ذکر شده، محصولات خود را با توجه به قیمت های دیکته شده در اختیار خریداران قرار دادند.

کارشناسان همیشه بر این نکته تاکید نموده اند که فاصله قیمتی میان کارخانه و حاشیه بازار از عوامل بی ثباتی بازار است. آن ها می گویند: برداشتن فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار باعث می گردد علاوه بر اینکه خودروسازان محصولات خود را با ضرر فراوری ننمایند، شرایط برای خروج دلالان و سفته بازان از این بازار مهیا گردد.

دوپینگ خودروسازان با فروش نقدیمنبع: فرادید
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 5664

به "فروش فوری ایران خودرو دوپینگ خودروسازان با فروش نقدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش فوری ایران خودرو دوپینگ خودروسازان با فروش نقدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید