میشل عون و سعد الحریری با یکدیگر ملاقات می نمایند

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از البناء، قرار است میشل عون رئیس جمهور لبنان با سعد الحریری نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور به زودی با یکدیگر ملاقات نمایند. بعضی منابع اعلام کردند که این ملاقات در جریان تعطیلات سرانجام هفته جاری انجام خواهد شد.

میشل عون و سعد الحریری با یکدیگر ملاقات می نمایند

بر اساس این گزارش، قرار است دو طرف در جریان ملاقات قریب الوقوع آینده با یکدیگر در مورد آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه جدید بحث و گفتگو نمایند. در همین حال، گفته می گردد که فرانک دوریل مشاور رئیس جمهور فرانسه به زودی قرار است به بیروت سفر کند؛ سفری که بی ارتباط با تشکیل کابینه نخواهد بود.

این در حالی است که گفته می گردد فرانسوی ها در موضوع تشکیل کابینه جدید لبنان مداخله می نمایند. در همین ارتباط، وفیق ابراهیم تحلیلگر سیاسی لبنان گفته است که آمریکایی ها و فرانسوی ها شروطی را برای سعد الحریری نخست وزیر مکلف لبنان در راستای کنار گذاشتن حزب الله از کابینه معین نموده اند.

وی تأکید نموده است: حریری مشروعیت خود را از آمریکایی ها و فرانسوی ها می گیرد تا یک کابینه بدون حزب الله تشکیل دهد. ابراهیم تأکید نموده است: آمریکا و فرانسه با یکدیگر توافق نموده اند که سعد الحریری به بهانه تشکیل دولت متخصصین، وارد عمل گردد.

پیشتر، رئیس جمهور لبنان با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود به صورت تلفنی گفتگو نموده بود. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در مورد آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه جدید لبنان بحث و گفتگو نموده بودند.

طرف های لبنانی و فرانسوی در این تماس تلفنی در مورد راهکارهای تقویت روابط دوجانبه بیروت و پاریس به گفتگو و رایزنی پرداختند. میشل عون در این تماس تلفنی تأکید کرد که تمام کوشش خود را برای تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید لبنان به کار خواهد بست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 25010

به "میشل عون و سعد الحریری با یکدیگر ملاقات می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میشل عون و سعد الحریری با یکدیگر ملاقات می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید