نقاط فشاری برای رهایی از سردرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، مصرف مسکن ها برای تسکین سردرد ممکن است همیشه گزینه خوبی نباشد، به خصوص وقتی اغلب این اتفاق روی می دهد. تحریک نقاط فشاری خاص ممکن است در چنین مواردی یاری کند. طب فشاری نقاط خاصی را هدف قرار

نقاط فشاری برای رهایی از سردرد

مترجم: آناهیتا خاقانی

منبع:راسخون

مصرف مسکن ها برای تسکین سردرد ممکن است همیشه گزینه خوبی نباشد، به خصوص وقتی اغلب این اتفاق روی می دهد. تحریک نقاط فشاری خاص ممکن است در چنین مواردی یاری کند. طب فشاری نقاط خاصی را هدف قرار می دهد که می توان با افزایش جریان خون در راستا درد، سردرد را تسکین داد.

طب فشاری تکنیکی است که در حوزه پزشکی چینی سنتی یا TCM قرار گرفته است. این روش شامل به کارگیری فشار بر نقاط خاصی از بدن است. بر اساس این شیوه قدیمی این نقاط در راستا دوازده نصف النهار یا کانالی قرار دارند که به وسیله آن ها انرژی نیرو زندگی یا کای عبور می نماید. اندام ها به وسیله این نصف النهارها متصل هستند. این باور وجود دارد که مسائل سلامتی وقتی که کای به علت انسداد نمی تواند عبور کند، ایجاد می شوند. طب فشاری شامل به کارگیری فشار بر نقاط خاصی برای از بین بردن انسداد در این نصف النهارها می گردد. نقاط فشاری بسیاری وجود دارند که مربوط به اندام ها یا نواحی مختلف بدن هستند. به کارگیری فشار بر این نقاط خاص می تواند یاری به تسکین علائم مربوط به مسائل خاص کند. فشار می تواند با انگشت، دست، آرنج یا استفاده از ابزارهای مختلف اعمال گردد.

در حالی که ممکن است دانشمندان یا متخصصان پزشکی به طب فشاری یا چنین روش های درمانی جایگزین اعتقادی نداشته باشند، میلیون ها نفر وجود دارند که بعد از به کارگیری این درمان ها در شرایطی که همه روش های درمانی دیگر شکست خورده بودند، تسکین یافته اند. در بخش های بعدی در خصوص نقاطی که فشار بر آن ها برای رهایی از سردرد باید اعمال گردد، آگاه می شوید.

نقاط فشاری برای رهایی از سردرد

سردرد از نظر پزشکی به درد سر اطلاق می گردد که می تواند بر افرادی از همه سنین اثر بگذارد. مسائل زمانی اتفاق می افتند که سردرد که سردرد اغلب ایجاد می گردد. در حالی که مصرف مسکن می تواند به تسکین درد یاری کند، از مصرف بیش از حد مسکن باید اجتناب گردد. تحت چنین شرایطی، فرد ممکن است درمان خانگی یا گزینه درمانی که باعث عوارض نامناسب نمی گردد را ترجیح دهد. طب فشاری یکی از این تکنیک ها است که ممکن است، تسکین بخش باشد. علاوه بر این طب فشاری بعلاوه اگرکه سردرد ناشی از استرس روحی، عصبانیت یا اضطراب، خشکی گردن و شانه ها، سرماخوردگی یا آنفلوانزا، عادت ماهیانه یا یائسگی باشد، می تواند موثر باشد.

اگرچه که بهتر است در پی یاری یک درمان گر حرفه ای طب فشاری باشیم، بعضی نقاط طب فشاری به سادگی قابل شناسایی هستند. به هرحال برای سردردهای مزمن، میگرن یا سردرد خوشه ای ابتدا با پزشکتان مشورت کنید. باید توجه گردد که بسیاری از نقاط فشاری نباید در طول بارداری تحریک شوند زیرا این کار می تواند باعث انقباضات رحمی گردد.

نقطه فشاری 1

این نقطه فشاری در قاعده جمجمه شما واقع است. برای فعال کردن آن، فرورفتگی ها در قاعده جمجمه تان را مکان یابی کنید. این نقاط، خارج عضلات بزرگ به سمت پایین نواحی کناری گردن شما، حدود 5 سانت خارج از بخش میانی گردن شما هستند. از شست هایتان برای فشار به سمت داخل خیلی ملایم به سمت بالا بهره ببرید. در حالی که فشار را اعمال می کنید، این نقاط را با حرکاتی به شکل دایره های کوچک حدود 1 تا 2 دقیقه ماساژ دهید. به هر حال، اگر این نقاط بسیار حساس هستند، فشار را اندکی کاهش دهید. این تحریک ممکن است باعث رهایی و پیشگیری از سردرد گردد، بخصوص زمانی که درد در شقیقه ها یا نواحی کناری سر احساس می گردد.

نقطه فشاری 2

این نقطه فشاری در هر دو دست واقع است، این نقطه بعلاوه دره پیاز هم نامیده می گردد. این نقطه در ناحیه ای که انگشت شست و اشاره شما به هم متصل می شوند، واقع است. اعمال فشار بر این نقطه می تواند باعث رهایی از سردرد، دندان درد یا درد سینوس گردد. همه آن چیزی که احتیاج است تا انجام دهید، فشار را بر نقطه ای در فاصله 4 سانتیمتری از لبه بافت بین انگشت شست و اشاره اعمال کنید.

با انگشت شست دست چپ، نقطه واقع در دست راست را فشار دهید و انگشت اشاره دست چپ را بر روی سمت کف دستی فاصله بین انگشت اشاره و شست قرار دهید. بنابراین، فشار بر هر دو سمت اعمال خواهد شد. این نقطه را به شکل حرکات دوار کوچک به مدت چند دقیقه فشار و ماساژ دهید. این مرحله را بر روی دست دیگر تکرار کنید. در حالی که فشار را اعمال می کنید، چشم هایتان را ببندید تا بتوانید بر روی این نقطه تمرکز کنید. فشار نباید در طول بارداری بر این نقطه اعمال گردد زیرا که این کار می تواند انقباضات رحمی را تحریک کند.

نقطه فشاری 3

اعمال فشار بر روی شقیقه ها هم می تواند به رهایی از سردرد یاری کند. این نقاط واقع در هر دو سمت سر حدود 2.5 سانتی متر پشت هر گوش هستند. شست های خود را بر روی شقیقه ها قرار دهید. سپس فشار ملایمی با چرخش های آرام شست ها در خلاف جهت عقربه های ساعت اعمال کنید.

نقطه فشاری 4

این نقاط واقع بر گوشه داخلی چشم ها درست زیر ابروها و بالای پل بینی هستند. این باور وجود دارد که اعمال فشار بر این دو نقطه می تواند یاری به تسکین دردی کند که ممکن است به علت مسائل مربوط به سینوس ایجاد شده باشد.

نقطه فشاری 5

این نقطه فشاری در کف هر پا قرار گرفته است. برای پیدا کردن مکان این نقطه انگشت اشاره را بین انگشت شست پا و انگشت دوم پا قرار دهید. انگشت دست را بر روی ناحیه ای که استخوان های این انگشت های پا در سمت داخلی پایتان قرار دارند، بگذارید.

بنابراین، بجای حذف طب فشاری، فشار را بر نقاط فشاری ذکر شده اعمال کنید تا متوجه شوید که موثر است. اگر نمی توانید مکان این نقاط را به راحتی بیابید، می توانید با یک درمانگر تاییدشده طب فشاری مشورت کنید.

برطرف مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله تنها برای اطلاع رسانی به خواننده است. هدف، جایگزین کردن آن ها بجای مشورت با متخصص پزشکی نسیت.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 37098

به "نقاط فشاری برای رهایی از سردرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاط فشاری برای رهایی از سردرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید