نمایشگاه آثار نقاشی شهین دمی زاده برپاست

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، گالری آب تا 15آذرماه میزبان آثار شهین دمی زاده، هنرمند نقاش ساکن آلمان خواهد بود.

نمایشگاه آثار نقاشی شهین دمی زاده برپاست

محمدهادی ستایش، مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی و سنتی فارس و مدیر گالری آب در این باره به خبرنگاران گفت: این نمایشگاه که از 3 آذرماه دایر است؛ حاوی مجموعه نقاشی های این هنرمند تحت عنوان ماسک که با تکنیک اکرلیک و کاردک روی کاغذ کار شده است به موضوع زنان می پردازد و برای اولین بار است که در ایران بعد از کشورهای کانادا و آلمان به نمایش عموم گذاشته می گردد.سبک این آثار نیز آبستره است.

وی اضافه کرد: از جمله ویژگی هایی که در آثار این هنرمند، نمایان است نوعی خلاقیت هم در فرم و هم در محتوا با بهره گیری از عناصر هنر ایرانی است با وجود این که این آثار در نوع خود انتزاعی هستند.

ستایش ادامه داد: آنچه که در تاریخ هنر شاهد آنیم خط سیری مبتنی بر نوعی جزم اندیشی نسبت به دنیای برون از ذهن است تا زمانی که هنرمندان تجریدگرایی را یگانه راه ناگفته های خود ساختند.

این در حالیست که سعید دهقانی، منتقد آثار هنری در رابطه با هماهنگی فرم و محتوا در آثار شهین دمی زاده چنین می نویسد: آنچه که هماهنگی ذهن و دنیای نقاشی های شهین دمی زاده را نسبت به دیگر هنرمندان انتزاعی گرا متمایز می نماید، دنیای چند لایه ای است که با رنگ های گرم بر صفحه خلق نموده؛ گویی که از پس هر نقش نوعی نگاه به رنج های بشری نهفته است. گویی هر عضو از بدن را می توان تجسم کرد و ساده ترین احساسات انسانی را دریافت؛ خستگی، امید، غربت، محبت و همه نه فقط نسبت به کره خاکی بلکه نسبت به حیات زنانه.

به گزارش خبرنگاران، موزه گالری آب شیراز در محور زندیه در بنای پیشین آب انبار زند واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9915

به "نمایشگاه آثار نقاشی شهین دمی زاده برپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه آثار نقاشی شهین دمی زاده برپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید