نماینده عراقی: هفته آینده تکلیف نخست وزیری الزرفی تعیین می گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، نماینده مجلس عراق می گوید هفته آینده تکلیف جدال ها بر سر نخست وزیری مأمور تشکیل کابینه در این کشور تعیین خواهد شد.

نماینده عراقی: هفته آینده تکلیف نخست وزیری الزرفی تعیین می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ندی شاکر جودت نماینده مجلس عراق، امروز (پنجشنبه)، گفت هفته آینده تکلیف کشمکش ها بر سر نخست وزیری عدنان الزرفی مأمور تشکیل کابینه در این کشور تعیین خواهد شد.

نماینده مجلس عراق در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه در این ارتباط مدعی شد که بیشتر نمایندگان مجلس عراق در صورت رعایت شروطی خاص از نخست وزیری الزرفی حمایت می نمایند.

ندی شاکر با اشاره به احزاب شیعه در مجلس عراق شرح داد که بعضی از این احزاب، تحت تاثیر نمایندگان خود، به گفت و گوی مستقیم با مأمور تشکیل کابینه در این کشور فکر می نمایند که این اقدام در هفته آینده صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به موضوع به تاخیر افتادن انتخاب نخست وزیر در عراق شرح داد: این نمایندگان به رهبران خود گفته اند که اوضاع بهداشتی و مالی اجازه یک ماه بیشتر را نمی هد.

این نماینده عراقی در ادامه اظهاراتش اضافه کرد اگر الزرفی را به عذرخواهی بابت تشکیل کابینه مجبور گردد، شاید در این صورت بعضی فراکسیون ها از انتخاب جایگزین برای او سر باز بزنند.

جودت در سرانجام سخنان خود باری دیگر تاکید نمود که هفته آینده تکلیف تمام این کشمکش ها روشن خواهد شد.

گروه های شیعی عراق تا به امروز بر سر نام نامزد نخست وزیری عراق به تفاهم نرسیدند از همین رو برهم صالح رئیس جمهور عراق 27 اسفند ماه طی مراسمی عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت انتقالی کرد. پیش از الزرفی محمد توفیق علاوی برای تشکیل دولت انتقالی عراق مامور شده بود که به دلیل مخالفت بعضی جریان ها با اسامی نامزدهای تصدی وزارتخانه ها در کابینه پیشنهادی جدید، در این امر ناکام ماند.

الزرفی از اعضای فراکسیون النصر به رهبری حیدر العبادی (نخست وزیر سابق) در مجلس عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه های مجلسی به راه انداخته است.

او از زمان مکلف شدن طبق قانون 30 روز مهلت دارد کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند که با وجود مخالفت گروه های اصلی شیعی که بیشتریت را در مجلس تشکیل می دهند موفقیت الزرفی بعید به نظر می رسد.

گفته می گردد الزرفی در سال 2004 از سوی سوی پل برمر حاکم آمریکایی عراق برای استانداری نجف انتخاب شد و در همان زمان به مبارزه با کلیه گروه های مسلح در این استان و خلع سلاح آنها متعهد شد.

در همین ارتباط، روز گذشته، مشاور رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه تاکید نمود که مامور تشکیل کابینه در عراق شهروند آمریکاست و این کشور با نخست وزیر شدن او مخالفتی ندار (جزئیات بیشتر).

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 2 خرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 14713

به "نماینده عراقی: هفته آینده تکلیف نخست وزیری الزرفی تعیین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: هفته آینده تکلیف نخست وزیری الزرفی تعیین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید