همت دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای اشتغالزایی

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های اجرایی برای ایجاد 13 هزارو 520 اشتغال پایدار در استان سال جاری متعهد شده اند.

همت دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای اشتغالزایی

حمید رضا واعظی گفت: بر اساس اخرین آمار کاریابی های این استان بیش از 20 هزار تن جوان بیکار در منطقه ها مختلف این استان وجود دارد.

او می گوید: بر اساس آخرین آمار ثبت شده ،نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد 9.1 درصد بوده در حالی که نرخ بیکاری در کشور 9.6 درصد است.

به گفته مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان، تعهد اشتغالزایی استان سال جاری 28 درصد افزایش داشته و همه دستگاه ها ظرفیت خود را برای جذب تسهیلات پای کار بیاورند و در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند.

واعظی می گوید: پارسال بیش از 10 هزار و 500 فرصت شغلی در این استان ایجاد شد که امیدواریم با توجه به سیاست ایجاد اشتغال دولت در سال 1401، شاهد ایجاد فرصت های شغلی بیشتری در استان باشیم.

او گفت: 2 هزار میلیارد ریال سال جاری برای ایجاد اشتغالزایی در منطقه ها روستایی این استان از محل وصولی اقساط و موجودی بانک ها در نظر گرفته شده است.

به گفته واعظی، به همین دلیل و با استفاده از اعتبارات و تسهیلات موجود، اجرای طرح ها و برنامه های مرتبط با ایجاد اشتغال روستایی در سطح استان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

او می گوید: برای بهبود فضای کسب و کار و توسعه اشتغال واحدهای تولیدی در سه بخش کشاورزی، خدمات و صنعت تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: این تسهیلات در حوزه اشتغال و توسعه منطقه ها روستایی در قالب مشاغل خانگی و از محل های تبصره ماده 18 قانون بودجه و تبصره 16 نهادهای حمایتی پرداخت می گردد.

واعظی با بیان اینکه برطرف معضل بیکاری و ایجاد اشتغال از مهمترین برنامه های دولت است. می گوید: بیکاری یکی از معضل اساسی در این استان است که باید با انسجام و وفاق تمامی مسئولان متولی در راستای برطرف آن گام برداشته گردد.

او گفت: بحث برطرف فقر مطلق در استان و کشور از ابتدای فروردین سال جاری با دستور رئیس جمهور شروع شد تا با شناسایی افراد دارای فقر مطلق و تحت تکفل و ثبت نام آنها در سامانه جهت برطرف این معضل اقدام گردد.

از جمعیت 723 هزار نفری استان، حدود20 هزار تن از جمعیت استان بیکار هستند.

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 47629

به "همت دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای اشتغالزایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همت دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای اشتغالزایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید