همکاری ایران و روسیه برای حضور در نمایشگاه های گردشگری

به گزارش مجله سلو بلاگ، دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه با موضوع لغو ویزا برای سفر گردشگران گروهی دو کشور برگزار و پروتکل یا صورتجلسه این کمیته امضا شد.

همکاری ایران و روسیه برای حضور در نمایشگاه های گردشگری

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، در دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه که به میزبانی معاونت گردشگری و مشارکت طرف روسی با عنوان دیمیان سمیلی یتس رئیس اداره همکاری های بین المللی و یلیزاویتا آیدینیان رابط فدراسیون گردشگری روسیه با روس توریسم و نیز جمعی از فعالین بخش خصوصی و دولتی در محل مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار گردید، امضا و در راستای اجرایی شدن موافقتنامه لغو ویزا گروهی شهروندان ایران و روسیه در دستور کار نهاده شد.

نظر به اینکه دو کشور ایران و روسیه ظرفیت های بسکمک در زمینه توسعه همکاری های گردشگری دارند، از این رو با اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری مورد قبول طرفین شاهد افزایش ورود گردشگران روس به ایران خواهیم بود.

موضوعاتی شامل تبادل دانش، آموزش، هتلداری، برگزاری نمایشگاه، تور آشناسازی و سرمایه گذاری از جمله مباحثی هستند که در قالب همکاری مشترک پیش رو در راستا عملیاتی شدن قرار خواهند گرفت.

بعلاوه بر اساس تفاهم انجام شده تصمیم بر آن شد فهرستی از دفاتر خدمات مسافرتی مورد تأیید طرفین معرفی تا به عنوان بازوی اجرایی صنعت گردشگری، راستا عملیاتی توسعه گردشگری ایران و روسیه گگردده گردد.

بر مبنای این تصمیم طرف روسی دفاتر خدمات مسافرتی 83 منطقه فدرالی این کشور را نیز بر کل آژانس های فعال شهرهای اصلی این کشور از جمله مسکو که قرار است برای همکاری با بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران معرفی کند، اضافه نمود و نسبت به همکاری گسترده فعالین مربوطه اعلام آمادگی کرد.

با امضای پروتکل و صورتجلسه کمیته فنی مشترک گردشگری به وسیله مقامات حاضر دو طرف، تصمیم بر آن شد با معرفی نماینده و نهاد هماهنگ کننده از هر دو کشور ارتباط مستمر به منظور پاسخ و ارائه راه چاره برای خلاءهای ارتباطی موجود برداشته گردد.

بر این اساس یکی از چالش های اصلی ارتباط دو کشور که عدم آگاهی و اطلاع شهروندان روس از ظرفیت های گردشگری ایران است با برپایی تورهای آشناسازی و نیز دعوت از اصحاب رسانه، فعالین بخش خصوصی، چهره های معروف و نیز دانشجویان و افراد صاحب نظر در این حوزه در دستور کار دفتر بازاریابی نهاده شد.

بعلاوه طرفین با دعوت از یکدیگر برای حضور در نمایشگاه های بین المللی تهران و مسکو و ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر فعالان بخش خصوصی هر دو طرف اعلام آمادگی کردند.

علاوه بر این پرداختن به موضوعات مختلف از جمله احتیاج به سیستم یکپارچه بانکی برای تأمین احتیاج گردشگران خارجی، افزایش خطوط هوایی، کمک گرفتن از رسانه ها برای معرفی چهره واقعی و ظرفیت های گردشگری ایران، جذب سرمایه گذار و معرفی بسترهای مساعد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و نیز ارائه شاخه های مختلف گردشگری کشور نیز در این نشست مطرح شد.

در انتها نیز بخش خصوصی و نمایندگان تشکل های تخصصی گردشگری نیز ضمن ارائه نقطه نظرات خود و تشریح ظرفیت های موجود با طرف روسی به بحث و گفتگو پرداختند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 48191

به "همکاری ایران و روسیه برای حضور در نمایشگاه های گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و روسیه برای حضور در نمایشگاه های گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید