همکاری های منطقه آزاد ارس ایران و نخجوان آنالیز شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، باکو -خبرنگاران-در جریان سفر روز دوشنبه محسن نریمان مدیرعامل منطقه آزاد ارس ایران و هیات همراه به نخجوان و دیدار با مسوولان این جمهوری خودمختار همکاری های فیمابین آنالیز شد.

همکاری های منطقه آزاد ارس ایران و نخجوان آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سرکنسولگری ایران در نخجوان، مدیرعامل منطقه آزاد ارس را در این سفر که با هدف توسعه مناسبات منطقه ای انجام گرفت، هیات 18 نفره متشکل از مسئولین و تجار و صاحبان صنایع همراهی کردند.

هیات ایرانی با حضور در سرکنسولگری با منصور آیرم سرکنسول ایران دیدار و درجریان فعالیت های اجرا شده و ظرفیت های همکاری در ابعاد مالی،فرهنگی و گردشگری با جمهوری خودمختار نخجوان نهاده شدند.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس و مدیرکل گمرک جلفا در دیدار با واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان ضمن ابلاغ سلام استاندار آذربایجان شرقی، همکاری های میان دو طرف را دارای سابقه طولانی و توام با حسن نیت و برادری توصیف کرد.

نریمان با اشاره به شرایط دنیا و منطقه، جمهوری آذربایجان را یکی از مهمترین و مطمئن ترین همسایگان ایران دانست که همیشه در کنار یکدیگر با تکیه بر اشتراکات فراوان راه توسعه همکاری را پیموده اند.

وی ضمن شرح پیشرفت های حاصله در نخجوان و منطقه آزاد ارس طی یک دهه گذشته، راه تعمیق روابط در حوزه های مختلف مالی، فرهنگی، گردشگری و تجاری را بسیار مساعد توصیف کرد.

رئیس مجلس عالی نخجوان نیز اشتراکات موجود و همکاری های اجرا شده با جمهوری اسلامی ایران به ویژه با منطقه آزاد ارس را مهم دانست.

طالب اف با اشاره به شناخت خود و مسئولین نخجوانی از منطقه آزاد ارس ، گسترش همکاری ها را ممکن دانست.

گسترش همکاری های منطقه آزاد ارس و نخجوان در دیدار هیات ایرانی با فامیل سیداف وزیر اقتصاد نخجوان نیر مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

سیداف در این دیدار با حضور جمعی از مدیران شرکت ها و هلدینگ های فعال در نخجوان ضمن تشریح آخرین وضعیت مالی نخجوان درخصوص اقدامات مشترک اجرا شده با تجار و فراوری کنندگان ایرانی گزارشی ارائه داد.

نریمان نیز در سخنانی اعلام آمادگی کرد تا طرح های گردشگری، ریلی، جاده ای و فراوریی مختلف را با مشارکت تجار و علاقمندان نخجوانی به صورت مشترک انجام دهند.

در خاتمه این دیدار نیز دیگر مسئولان منطقه آزاد، تجار و فعالین مالی دو طرف نظرات خود را در خصوص زمینه همکاری های مشترک و موانع موجود بیان کردند.

درجریان این سفر معاون فرهنگی منطقه آزاد ارس با همراهی محمدرضا پاکروان وابسته فرهنگی ایران با معاونین دو وزارتخانه ورزش و فرهنگ نخجوان دیدار و درخصوص افزایش مناسبات در حوزه های فرهنگی، هنری، ورزشی، نمایشگاهی و گردشگری گفت وگو کرد.

همچنین مدیرکل گمرک جلفا با معاون کمیته دولتی گمرک نخجوان و معاون مالی منطقه آزاد با مدیر موسسه نفت وگاز نخجوان دیدار و درخصوص موضوعات موردعلاقه دو طرف مذاکره کردند.

شبک**خاورم **337**1392

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 3157

به "همکاری های منطقه آزاد ارس ایران و نخجوان آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های منطقه آزاد ارس ایران و نخجوان آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید