واریز یارانه و حقوق از فردا، احتمال پرداخت عیدی وجود دارد

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، یارانه نقدی بهمن ماه فردا واریز می شود و سازمان تامین اجتماعی نیز باید واریز حقوق بازنشستگان خود را آغاز کند.

واریز یارانه و حقوق از فردا، احتمال پرداخت عیدی وجود دارد

در بهمن ماه صد و سی و دومین مرحله یارانه نقدی فرداشب ساعت 24(چهارشنبه 20 بهمن ماه) به حساب خانوارهای بیش از 78 میلیون نفر واریز می شود.

مبلغ این یارانه همانند مراحل قبلی 45 هزار و 500 تومان به ازای هر نفر است. اما از حساب حدود 21 میلیون خانوار یارانه بگیر مبلغ 35 هزار تومان به عنوان قسط وام کرونا برداشت می شود. خانوارها در این ماه بیستمین قسط را به صورت غیرمستقیم پرداخت می کنند.

با واریز یارانه نقدی بهمن، فقط یک یارانه تا پایان سال باقی می ماند که به یارانه اسفند ماه مربوط می شود. بدر خصوص واریز یارانه ها در سال آینده باید منتظر تصمیم مجلس و دولت بود. اگر مجلس با حذف دلار 4200 تومانی موافقت کند، مبلغ یارانه ها اضافه می شود.

واریز حقوق و عیدی ممکن است؟

همزمان با واریز یارانه نقدی، سازمان تامین اجتماعی باید واریز حقوق بهمن ماه بازنشستگان را آغاز کند. حقوق بازنشستگاه براساس حروف الفبا واریز می شود. واریزی ها از روز 20 بهمن ماه آغاز می شود و تا پایان ماه ادامه دارد.

قاعدتا باید همزمان با واریز حقوق بهمن ماه عیدی نیز واریز شود. تا به امروز دولت مبلغ عیدی بازنشستگان را اعلام نکرده است اما مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی می گوید که آمادگی پرداخت عیدی وجود دارد.

میزان عیدی بازنشستگان را هیات وزیران مشخص می کند، جلسه هیات دولت فردا برگزار می شود. احتمال این که در جلسه فردا میزان عیدی بازنشستگان نیز مشخص شود زیاد است.

در خصوص میزان عیدی بازنشستگان چند سناریو وجود دارد. یکی این که به میزان پارسال عیدی پرداخت شود که همان 1.5 میلیون تومان است. سناریو بعدی این است که همانند سال های قبلی اندکی به یارانه سال قبل اضافه کند که با افزایش 15 درصدی میزان عیدی حدود یک میلیون و 750 هزار تومان برآورد می شود.

سناریو دیگر افزایش عیدی به میزان تورم است که البته سناریو ضعیفی است. تورم در حال حاضر 42 درصد است، با افزایش 42 درصدی مبلغ عیدی امسال دو میلیون و 150 هزار تومان برآورد می شود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 42589

به "واریز یارانه و حقوق از فردا، احتمال پرداخت عیدی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز یارانه و حقوق از فردا، احتمال پرداخت عیدی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید