واکنش رسمی هند به تصمیم نفتی آمریکا علیه ایران

به گزارش مجله سلو بلاگ، فارس نوشت: وزارت خارجه هند در واکنش به اعلام توقف صدور معافیت های آمریکا برای خریداران نفت ایران خاطرنشان کرد که دهلی نو برای این وضعیت آماده شده و به رایزنی ها در این باره ادامه می دهد.

واکنش رسمی هند به تصمیم نفتی آمریکا علیه ایران

وزارت خارجه هند به ادعای آمریکا درباره قصدش برای به صفر رساندن صدور نفت ایران واکنش نشان داده و اعلام نموده که دهلی نو خود را برای این موضوع آماده نموده است.

هند یکی از هشت کشوری است که آمریکا بعد از خروج غیرقانونی از برجام بازگرداندن تحریم های ایران، با اکراه به آنها برای خرید نفت معافیت صادر کرد اما دولت آمریکا روز گذشته اظهار داشت که دیگر برای خرید نفت معافیت صادر نمی کند.

مقام های آمریکا اظهار داشتند که با متوقف کردن تمدید معافیت های تحریمی برای واردکنندگان نفت ایران، به دنبال آن است که فروش نفت این کشور را به صفر برساند.

سخنگوی وزارت خارجه هند در بیانیه ای در پاسخ به این اقدام آمریکایی ها علیه صادرات نفت ایران بیانیه رسمی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت (هند) بیانیه دولت ایالات متحده آمریکا درباره توقف صدور معافیت به همه خریداران نفت خام ایران را دیده است. ما به اندازه کافی برای پرداختن به تاثیر این تصمیم آماده هستیم. وزارت نفت و گاز طبیعی هند هم در این باره بیانیه صادر نموده است.

وزارت خارجه هند اضافه کرد: دولت به کار با کشورهای شریک خود شامل ایالات متحده ادامه خواهد داد تا همه راه های ممکن را به منظور حفاظت از منافع انرژی و مالی مشروع پیدا کند.

310311

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 4285

به "واکنش رسمی هند به تصمیم نفتی آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رسمی هند به تصمیم نفتی آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید