وزیر انرژی سعودی: آرامکو به حالت عادی برگشت

به گزارش مجله سلو بلاگ، فارس نوشت: وزیر انرژی عربستان سعودی در یک نشست خبری ادعا کرد که فراوری نفت شرکت آرامکو به حالت عادی و طبیعی خود بازگشته است.

وزیر انرژی سعودی: آرامکو به حالت عادی برگشت

عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی سه شنبه شب در یک نشست خبری ادعا کرد که وضعیت فراوری نفت این کشور به حالت سابق خود بازگشت.

وی با اشاره به حمله پهپادی اخیر یمن به دو پالایشگاه شرکت آرامکو که باعث توقف 50 درصدی فراوری نفت عربستان شده بود، مدعی شد که وضعیت فراوری اکنون حالت عادی خود را سیر می نماید.

وزیر انرژی عربستان سعودی که کشورش بیش از چهار سال در حال حملات مستمر به مردم و زیرساخت های یمن است،گفت که حملات مکرر به تاسیسات نفتی، اقتصاد دنیا را در معرض تهدید و خطر قرار می دهد.

عبدالعزیز بن سلمان اضافه کرد: اطفای حریق ناشی از حملات اجرا شده علیه دو پالایشگاه بقیق و خریص، حدود هفت ساعت به طول انجامید.

نیروهای یمنی شنبه گذشته با استفاده از 10 فروند پهپاد، دو پالایشگاه خریص و بقیق شرکت آرامکو را که از بزرگترین شرکت نفتی دنیا محسوب می گردد، هدف قرار دادند.

مقامات آمریکایی ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کردند، این در حالی است که ارتش یمن مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

23231

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8457

به "وزیر انرژی سعودی: آرامکو به حالت عادی برگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر انرژی سعودی: آرامکو به حالت عادی برگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید