پاسخ به نقدها مطرح شده نسبت به برگزاری نمایشگاه دائمی در مجاورت موزه ملی فرش ایران

به گزارش مجله سلو بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، پاسخ به نقدها مطرح شده نسبت به برگزاری نمایشگاه دائمی در مجاورت موزه ملی فرش ایران صورت گرفت.

پاسخ به نقدها مطرح شده نسبت به برگزاری نمایشگاه دائمی در مجاورت موزه ملی فرش ایران

سجاد نوروزیان، مدیر موزه ملی فرش ایران با اشاره به این نکته که چنین نمایشگاهی سالهای قبل نیز برگزار شده، اظهار کرد: این نمایشگاه در کمیته نمایشگاه های استان آنالیز شده و سالها پیش هم سابقه داشته و چیز جدیدی نیست. در آنجا آنالیز شده و به این نتیجه رسیده اند که برگزار گردد. مانند نوروزگاه و اتفاقات دیگر؛ موضوع خاصی پشت آن نیست.

او ادامه داد: هر کاری که انجام دهید، بالاخره انتقاد وجود دارد. تنها کاری که می توانید انجام دهید که به آن انتقادی وارد نگردد، این است که کاری انجام ندهید. بالاخره هر کاری که شما انجام دهید، در این میان عده ای از افراد بی نفع هستند. افرادی که انتفاعی دارند، چیزی نمی گویند و در این میان افرادی که بی نفع هستند انتقاد می نمایند.

مدیر موزه ملی فرش بعلاوه اظهار کرد: قطعا مواردی ممکن است وجود داشته باشد که بتوان این نمایشگاه را بهتر کرد و باید از یک جایی آغاز گردد تا این مسأله حل گردد.

او تاکید نمود: نمایشگاهی که این روزها در موزه ملی فرش درحال برگزاری است، آدمهایی که به آن رجوع می نمایند، همین طوری نمی آیند. این افراد بالاخره برند هستند و فروشگاه دارند. یعنی اینگونه نیست که هرکسی بیاید چیزی بگذارد و بفروشد.

نوروزیان اضافه نمود: افرادی که درحال حاضر غرفه دارند، در کمیته نمایشگاهی استان آنالیز و انتخاب شده اند. من مجوز چند مورد از این غرفه داران را که قرار بوده بازدید گردد، دیده ام اما دقیق اطلاعی ندارم که همه آنها عضو اتحادیه هستند یا خیر؟

او با اشاره به این نکته که کلیات چنین نمایشگاهی با نظر کارشناسان آنالیز می گردد، اعلام کرد: چنین نمایشگاه هایی زیاد بوده و هست و در آینده نیز خواهد بود. به صورت کلی یک قانونی میگذارند که کسی که نمایشگاه را دارد برگزار می نماید، باید استانداردهایی را رعایت کند. زمانی که آن استانداردها رعایت می گردد، دیگر وارد جزییات نمی شوند که الان این فرش از کجا آمده است؟ کلیات طبق قوانین و با نظر کارشناسان آنالیز می گردد.

این روزها در مجاورت موزه ملی فرش ایران نمایشگاه دائمی فرش، تابلو فرش و صنایع دستی درحال برگزاری است که انتقاداتی را به خود همراه داشت. علیرضا قادری، یکی از منتقدان به چنین نمایشگاهی پیشتر در گفت و گویی چنین اظهار نموده بود: نامناسب ترین اتفاقی که می تواند در حوزه فرش دستبافت بیفتد، برگزاری چنین نمایشگاهی است و بدتر از آن، این است که جایی مثل موزه فرش این کار را انجام دهد. این کم هزینه ترین راهی است که می گردد فرش دستبافت ایرانی را به عنوان یکی از مولفه های فرهنگ ایرانی نابود کرد.

حالا اظهارات مدیر موزه ملی فرش ایران حاکی از آن است که بگونه ای دیگر هم میتوان به ماجرا نگاه کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 47906

به "پاسخ به نقدها مطرح شده نسبت به برگزاری نمایشگاه دائمی در مجاورت موزه ملی فرش ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به نقدها مطرح شده نسبت به برگزاری نمایشگاه دائمی در مجاورت موزه ملی فرش ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید