نشست مدیران شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی قم با هدف توسعه گردشگری برگزار گشت

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی قم، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: توسعه گردشگری قم با ارتباط و تعامل با شهرداری امکان پذیر است.

نشست مدیران شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی قم با هدف توسعه گردشگری برگزار گشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان در دیدار با سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم گفت: این دو نهاد با تعامل یکدیگر می توانند در بخش های مختلف مانند شرکت در رویدادها و نمایشگاه ملی و بین المللی، تسهیل روند سرمایه گذاری در ساخت و ساز واحدهای اقامتی، معرفی آثار تاریخی، کیوسک راهنمای زائران، راه اندازی بازارچه های صنایع دستی خدمات ارائه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم گفت: سرمایه گذاران تاسیسات گردشگری در این استان با مسائل جدی در خصوص اخذ عوارض شهرداری روبرو هستند که با توجه به تجارب ارزنده شهردار محترم، انتظار می رود که محدویت های پیش آمده برای مدیران صنعت گردشگری هرچه سریع تر بر طرف شود.

یزدانی با بیان اینکه راهنمایی زائران و مسافران از مهمترین دغدغه های شهر است گفت: سالانه حدود 25 میلیون زائر وارد این استان می شوند که می توانیم با مدیریت اصولی به ماندگاری مسافرت و همچنین پویایی اقتصاد استان کمک کنیم.

او خواستار راه اندازی بازارچه های صنایع دستی و هنرهای سنتی شد و گفت: بازار کهنه در مهمترین نقطه شهر و در مرکزیت آثار تاریخی استان قم می تواند بهترین مکان برای تولید صنایع دستی باشد از این رو این اداره کل با همکاری شهرداری آماده احیا و مرمت بازار کهنه است تا بتوانند برای توانمندسازی هنرمندان قدم بردارند.

سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم نیز در این دیدار، با اعلام آمادگی همکاری در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: میراث فرهنگی جزئی از هویت ماست در دوره تهاجم فرهنگی که تمدن غرب به دنبال تحمیل همه ابعاد فرهنگ خود به جهانیان است، باید به دنبال حفظ تمدن ایرانی اسلامی خود باشیم و حفظ این میراث از مهمترین اقدامات است.

شهردار قم اضافه نمود: قم یکی از شهرهای مهم ایران است که فی ذاته مقدس است وخدمت در این شهر یک افتخار است و باید خدمتی که در قم انجام می دهیم ماندگار باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7373

به "نشست مدیران شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی قم با هدف توسعه گردشگری برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مدیران شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی قم با هدف توسعه گردشگری برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید