پیوند بین ویروس کرونا و بیماری کاوازاکی آنالیز می گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، مقامات استرالیا خواهان تحقیق درباره پیوند بین ویروس کرونا و بیماری کاوازاکی هستند که منجر به مرگ چند کودک شده است.

پیوند بین ویروس کرونا و بیماری کاوازاکی آنالیز می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، مقامات استرالیا خواهان تحقیق درباره پیوند بین ویروس کرونا و بیماری کاوازاکی هستند.

براساس گزارش رسانه های محلی، مقامات بهداشت استرالیا خواهان تحقیقات فوری در خصوص این بیماری مرموز مرتبط با ویروس کرونا شده اند که گفته می گردد باعث مرگ حداقل سه کودک در ایالات متحده شده است.

بیماری کاوازاکی که به آن سندرم کاوازاکی نیز می گویند، بیماری نادری در بچه ها است که سبب التهاب دیواره رگ های خونی در بدن می گردد. طبق گفته سیستم سلامت ملی انگلیس، این عارضه که به نام سندرم غده های لنفاوی مخاطی نیز شهرت دارد، عموماً بچه های زیر 5 سال را درگیر می نماید اما می تواند بچه ها در سنین دیگر را نیز دچار کند.

براساس آمار موجود، تا به امروز حدود 15 کودک با بیماری کاوازاکی که احتمالاً با ویروس کرونا نیز مرتبط است در بیمارستان های نیویورک بستری شده اند.

به گزارش روزنامه سیدنی، برندان مورفی، رئیس ارشد پزشکی استرالیا (CMO) و از متخصصان برتر بچه ها این کشور، گزارشی راجع به بیماری کاوازاکی خواسته است.

سخنگوی وزارت بهداشت استرالیا گفت: رئیس ارشد پزشکی همچنان با متخصصان اطفال در سطح ملی در این زمینه همکاری می نماید و استرالیا در موقعیت خوبی قرار گرفته است تا سیگنال اولیه افزایش موارد ابتلا به بیماری کاوازاکی را آنالیز کند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 1 مرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 17374

به "پیوند بین ویروس کرونا و بیماری کاوازاکی آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوند بین ویروس کرونا و بیماری کاوازاکی آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید