چگونه کره جنوبی با ایده شهر هوشمند COVID-19 را مهار کرد؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، کره جنوبی یکی از کشور هایی است که علی رغم نزدیکی به کانون اولیه شیوع بیماری کرونا (چین) پیروز شده است تا حدود زیادی کرونا را مهار کند. این کشور با تکیه بر ایده شهر هوشمند در این کار پیروز عمل نموده است.

چگونه کره جنوبی با ایده شهر هوشمند COVID-19 را مهار کرد؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، از جمله اقداماتی که باعث نقض قوانین حفظ حریم خصوصی در آمریکا می گردد آنالیز همه جانبه فعالیت های شهروندان است، ولی کره جنوبی همین کار را انجام داده است.

کره جنوبی تنها کشور دنیا است که شیوع عمده COVID-19 را تحت کنترل دارد. در حال حاضر بیشتر مشاغل در این کشور دایرند. این کشور به راه حل های پیشرفته تکیه می نماید. برای مثال یک برنامه دولتی موقعیت مکانی ورودی های جدید فرودگاه را ردیابی می نماید و دستبند های پیگیری مکان اجباری به افرادی داده می گردد که قوانین قرنطینه را زیر پا می گذارند.

مقامات بهداشت کره همچنین در حال توسعه ابزار شهر هوشمند برای تقویت شبکه های آزمایش و ردیابی تماس هستند، اما بعضی از هواداران حفظ حریم خصوصی لین ایده را مورد نقد قرار می دهند. فراتر از رویکرد های پیشرفته، کره جنوبی صد ها میلیون دلار نیز برای یک اقدام ساده تر خرج نموده است: انجام آزمایش های COVID-19 به طور گسترده.

در سئول کره جنوبی بسیاری از بخش های زندگی روزمره علی رغم همه گیری کرونا به حالت عادی باز گشته است. در هفته های اخیر که دولت کره کره آغاز به سرکوب اقدامات دوردست اجتماعی نموده است، رستوران ها، مراکز خرید و پارک ها پر شده اند. این اولین کشور در دنیا است که شیوع COVID-19 عظیم را تحت کنترل دارد. طبق گفته های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کره جنوبی، موارد ابتلا در کره جنوبی در 28 فوریه به 909 نفر رسید و از آن به بعد به تدریج کاهش یافته است.

این کشور COVID-19 را با تست های سریع و همچنین با تکیه بر راه حل های پیشرفته دیگر فناوری کنترل نموده است: یک برنامه دولتی موقعیت مکانی همه بازدید نمایندگان جدید کشور را ردیابی می نماید. افرادی که قرنطینه را نقض می نمایند باید یک دستبند ردیابی موقعیت مکانی را بپوشند. فناوری شهر هوشمند برای تقویت شبکه های ردیابی مخاطبان یاری نموده است.

موفقیت چهارمین اقتصاد عظیم آسیا می تواند به عنوان درسی برای سایر کشور ها مانند ایالات متحده باشد. در حالی که اختلافات واضحی بین دو کشور وجود دارد. در کره جنوبی یک برنامه هوشمند اجباری به وسیله تلفن همراه، موقعیت مکانی همه ورود های جدید به کشور را ردیابی می نماید. به گفته مقامات بهداشت کره، تقریبا نیمی از موارد جدید در کره جنوبی در هفته های اخیر مربوط به سرپرستان بوده است.

در کره جنوبی تازه واردان باید یک برنامه هوشمند تلفن هوشمند را بارگیری نمایند که مکان آن ها را ردیابی می نماید و از آن ها می خواهد هرگونه علائمی را گزارش دهند. حتی افراد بدون علائم مجبور می شوند به مدت دو هفته خود را قرنطینه نمایند، پس از آن برنامه پیامی را نشان می دهد که می گوید اجازه دارند برنامه را از تلفن خود حذف نمایند.

مقامات بهداشتی از فیلم های دوربین مدار بسته، داده های مبادله کارت اعتباری، اطلاعات مسافرتی و داده های موقعیت مکانی برای کنترل بیماری استفاده نموده است. با استفاده از بانک اطلاعات شهر هوشمند، تقریباً 10 دقیقه طول می کشد تا تعیین گردد شرایط چگونه است. دولت همچنین در حال جمع آوری دوربین های مادون قرمز برای شناسایی تب و تجهیزات پزشکی دیگر است.

دولت کره جنوبی بیش از 100 میلیون دلار برای خرید تجهیزات پزشکی و ساخت اتاق های جداسازی اختصاص داده است، زیرا پیش بینی می گردد مبارزه با COVID-19 تا ماه های آینده ادامه یابد.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: انتخاب
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16700

به "چگونه کره جنوبی با ایده شهر هوشمند COVID-19 را مهار کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کره جنوبی با ایده شهر هوشمند COVID-19 را مهار کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید